Paard wil de wei niet meer in!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Paard wil de wei niet meer in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 21:22

Hallo,

Ik heb een vraagje... mijn paard staat op een stalling met nog 43 andere paarden hij staat samen met een maatje 24/7 in de wei.. hij staat daar sinds 2 weken en ze zijn sinds gisteren omgeweid (zijn in andere wei gezet de oude was kaal) en nou hij wil der wel uit maar niet meer in... met zijn maatje in de wei kan hij het heel goed vinden dus dat is het probleem niet. het eerste hek wil hij nog wel door maar zijn eigen wei in wil hij niet.. er zit daar een afstapje misschien ligt het daar aan.. maar ik krijg hem zijn wei gewoon niet meer in zonder om te kopen met een snoepje. hij zet zich schrap of draait zit opeens om. soms gaat die ook gewoon in rust naar me staan kijken alsof ik gek ben... ik heb van alles geprobeerd slapt touwtje (dus niet trekken) gewoon zonder touw eerst ontdekken en heel veel geduld hebben en afwachten maar hij blijft als een blok staan...

iemand goede tips want blijven omkopen met snoepjes gaat ook niet werken...

dank jullie wel

Groetjes Maayke

plotie

Re: Paard wil de wei niet meer in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:48

Als iemand zijn weidegenoot meeneemt en dat jij met je paard volgt, wilt die er dan zo in?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:57

Zit er geen schikdaad omdat landje heen? Michien heef hij daarvan een flinke tik gehad. Had ik ook met mijn paard Nagelbijten / Gniffelen Ik heb lopen trekken,duwen,sjorren tot hij uiteindelijk een enorme sprong nam..

Mischien moet je proberen eerst een ander paard voor te laten lopen. Of met bix proberen te lokken..

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 01:56

weidegenootje mee nemen maakt hem niks uit.... gaat er lekker naar staan kijken...

Rozenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:10

Paarden voelen wat aan, als er iets niet klopt.. Misschien is er iets in het weiland waar hij geschrokken van is of eng vindt.. Heb je het weiland al goed doorgelopen!?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:51

Ik dacht ook aan het schrikdraad. Loopt er een draad onder de grond door (onder het hek)? Mijn vorig paard voelde dat precies aan, en wilde ook niet graag meer door het hek. Ik heb het draadje onder de grond verwijderd, en het probleem was opgelost.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:52

Dat zijn inderdaad dingen waarvoor een paard op de rem gaat Lachen

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:22

Misschien is dat goed uit te testen door even het schrikdraad af te zetten.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je paard je in de maling staat te nemen. Als hij echt bang is, zou hij namelijk ook niet voor een snoepje over die grote angst heen stappen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:27

miss. kun je achteruit de wei in lopen dan kan ie het miss. niet zien???
groetjes desty

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:10

wij hebben 4 paddocks.
in elke kan ze relax staan alleen de achterste.
die vlak bij de snelweg zit word ze helemaal gek in.
ze blijft net zo lang langs het hek lopen tot ik haar haal en is ze weer voor het land is er niets aan de hand en dan hoor je de snelweg net zo hard,
ik weet niet, ik heb me pony een ander land gegeven.
ik heb het idee dat iets in het land niet te vertrouwen is.
want ik geloof een paard ze gevoel. ga is kijken in het land.
succes

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:17

nou mijn pony was ook een ster in staken hoor toen ik hem net had......dus het hoeft niet perse angst te zijn ofzo

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 08:44

Misschien de wei eens goed nakijken en idd zoals sommige anderen zeggen met een ander paard voorlopen.

MargotM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 08:51

misschien weet ie ondertussen gewoon dat er een snoepje komt..

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:21

heej maayke

Is er toevallig iets waar babs van is geschrokken. (hij is echt niet gek en inderdaan het kan ook dat hij weet dat hij een snoepje krijgt zodat hij daarna de wei in gaat Nagelbijten / Gniffelen ) Zo was hij na het rijden ook hij wist zodra ik klaar was met afzadelen hij een snoepje kreeg eerder wou hij de stal niet in.

Je kunt ook een paar keer iemand erachter laten lopen en die met een zweep laten klappen (niet raak natuurlijk maar van het geluid alleen kan hij weleens het idee hebben dat het moet en dat hij moet luisteren naar jou en niet andersom)

Het zou ook kunnen zijn dat hij nog heel erg moet wennen. Wij hebben er thuis nooit last van gehad namelijk als we van wei wisselde.

P.s Gaat hij die oude wei wel gewoon in?

(voor alle andere is was de oude eigenaar van babs Knipoog )