2e keer in de rui?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

2e keer in de rui?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:40

Mijn paardje is van de winter naar lente periode keurig in de rui geraakt. Heeft keurig al haar haartjes vervangen door een frisse nieuwe zomerlook Haha!

Echter is ze haar nieuwe zomerlook nu toch al weer zat blijkt want ze is gewoon voor de 2e keer in de rui dit jaar. Echt de plukken borstel ik er van af en dit is nu al zo'n 2 a 3 weken gaande. Onder haar vacht komt een nog dunner vachtje te voorschijn. (nieuwste mode Vork )

Is dit wel normaal? En hebben meer paarden hier last van?
Ik denk zelf dat het te maken heeft dat [paard] voorheen rond deze tijd dag en nacht buiten stond en nu snachts binnen staat, tevens ben ik van Noord Holland met haar naar Midden Limburg verhuist wat toch ook wel duidelijk wat graadjes scheelt. Maar weet niet zeker of dit hier echt wel mee te meken heeft.

Ze heeft altijd al in de zomer een aardig dikke vacht gehouden maar dacht dat dat voornamelijk door haar leeftijd kwam. Vroeger was haar vachtje namelijk ook altijd erg dun in de zomer.

8nnemiek

Re: 2e keer in de rui?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:20

Hier ook hetzelfde Ja
Sinds een dikke week is mijn paard weer flink aan t ruien, hele pakjes haren komen eraf!
Hij heeft dit sowieso altijd ná de zomer, voordat ie zijn wintervacht krijgt, maar daar vind ik het nu nog wat vroeg voor, dus ik zat inderdaad ook te denken aan een dunnere zomervacht..
Ik zit hier ook in Limburg, nog iets dieper t zuiden in. Het is hier ook een aantal dagen 30 graden geweest, dus misschien dat ze daardoor toch nog wat meer haar loslaten..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:17

Hier ook Ja
Welliswaar een stuk minder dan de eerste keer, maar ik borstel toch heel wat haar los. Het is hier een tijdje slecht en koel weer geweest en nu wordt het weer warmer, dus opzich niet zo gek.

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:24

Mijn paard is nog niet UIT de rui geweest, ondanks nog steeds dagelijks voeren van lijnzaadolie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:26

Ik ben dus niet de enige!

Ik zelf dacht idd ook aan het warmere weer. Zou het idd goed mee te maken kunnen hebben.

Mijn paardje is al een tijdje uit de rui van de winter/lente overgang. Daar komt zij altijd vrij makkelijk door heen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:15

indi verhaart ook weer ineens. beetje ine rui, maar niet extreem hoor. ze zit al heel dun in haar vacht Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:58

mijn koudbloed is ook weer erg in de rui en dat klopt wel: 21 juni was de langste dag, de dagen worden dus alweer korter en daar reageert hij op.

Mijn Welshje is nog niet eens door z'n wintervacht heen...... ondaks lijnzaad en bortstelbeurten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:08

Mijn paard had het een paar weken geleden, toen het even zo koud en guur was. Ik had 'm een paar dagen overdag onder een regendeken en toen begon hij op zijn hals ineens heel snel langere haren te krijgen, die er meteen weer uit vielen toen het weer warmer en droger werd en de regendeken weer af kon. Hele plukken haalde ik eruit terwijl de rest van zijn lichaam een mooi glad zomervachtje had. Heel apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:10

hier ook de mijne doet dat ook hij heeft zijn dikker vacht geruild voor een dunnere en nu issie bezig met zijn echte zomer vacht

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:25

paarden/ honden/ katten alles is bij mij alweer in de rui

om gek van te worden

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:41

Mijn bijna arab verhaart ook voor de zoveelste keer momenteel.
Hij zit superglad in zijn vacht, mooi zwart masker rond de ogen en mond. Ik vind het prachtig!