Weet er iemand een goed werkend middeltje tegen exceem [ zomer ?].
Wat niet te duur is maar wel goed werkt.+ waar het te koop is..

Groetjes Sanne
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

tamary schreef:Van het gras halen en op (zonder kunstmest, vrij grof en liefst van vorig jaar) hooi zetten.
Kijk verder even op medisch daar loopt een centraal topic over zomereczeem.
HorsesWoman schreef:Kan ik niet
vanitymay schreef:Ik heb van mijn Duitse dierenarts traumeel voorgeschreven gekregen toen ik een flinke exzemer had. Geweldig spul! Moet wel ingespoten worden, maar is homeopatisch en volledig bijwerkingloos. Kost ca 50 cent per ampul. In begin maart beginnen, onder de huid spuiten (heb ik van mijn dierenarts geleerd) als een soort depot, eerst iedere week, een maand lang, dan een maand om de week en dan 1x per maand of wanneer ze weer beginnen met schuren. Werkt in 90% van de gevallen. Mijn paardje was meteen het eerste jaar al helemaal jeukvrij en na drie jaar nauwelijks nog gespoten...Kost me ongeveer 15 euro per jaar en echt goed werkzaam!!!
[***] schreef:HorsesWoman schreef:Kan ik niet
Alles kan, het gaat om de gezondheid van de pony's
Pony's met exceem moet je binnen zetten, of buiten onder een deken. Liefst laatste. Ik denk dat de pagony exceemdeken van divoza één van de goedkopere is.
Ik zal binnenkort even aan haar vragen waar je het kunt halen
HorsesWoman schreef:Ze zijn niet van mij , en ik kan/mag niet bepalen waar ze staan , en ven dekens enzo worden ze gek..
[***] schreef:HorsesWoman schreef:Ze zijn niet van mij , en ik kan/mag niet bepalen waar ze staan , en ven dekens enzo worden ze gek..
Van exceem worden ze niet gek zeker
Ik weet heer telefoon nummer neit die staat in mijn moeders mobiel en die is nu aan het werken
Ik zal vanavond even bellen
_xManadisx_ schreef:Dat freedom heeft die oude eigenaar van mijn paard als tester meegekregen toen, het werkt erg goed, geen dekens meer nodig gehad. Ik weet alleen niet waar ze het haaltIk weet heer telefoon nummer neit die staat in mijn moeders mobiel en die is nu aan het werken
miss_lizje schreef:Ik zou ook graag iets meer willen weten over al die middeltjes die nu zijn opgenoemd. Mijn fjord heeft het heel erg in zijn manen, hij staat al onder een HH exceem deken. Het probleem is dat hij er dwars doorheen schuurt. De deken ziet er nou uit als een paar aanelkaar genaaide lappen stof.
Ik ga vanavond even bellen om te informeren
HorsesWoman schreef:Ze zijn niet van mij , en ik kan/mag niet bepalen waar ze staan , en ven dekens enzo worden ze gek..
HorsesWoman schreef:_xManadisx_ schreef:Dat freedom heeft die oude eigenaar van mijn paard als tester meegekregen toen, het werkt erg goed, geen dekens meer nodig gehad. Ik weet alleen niet waar ze het haaltIk weet heer telefoon nummer neit die staat in mijn moeders mobiel en die is nu aan het werken
ik wou vragen wat de prijs van dat middel is ( freedom+ )
Want, het lijkt erop dat het echt werkt!
XxSultanxX schreef:hoeft voor jou paard niet te werken
oh en ze krijgt ook nog 1x per dag equi derma.