minitractor, wie heeft ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brandweer

minitractor, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 23:04

Hoi, heb jij een minitractor? Bevalt ie goed, en van welk merk?
Voordelen nadelen etc. Alle info is welkom

Elan_GV

Re: minitractor, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:19

Een kennis van mij heeft een Bungartz. Dat is op zich een fijne tractor. Ik vind hem geweldig, handzaam en sterk.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:00

Nee, ik ben geen voorstander van minitractoren; niet breed inzetbaar en daardoor te duur.
Zelf heb ik hier 2 tractoren; 1 van 75 pk en 1 van 35 pk, kan ik alle kanten mee op. Onderdelen van gangbare tractoren zijn ook goedkoper dan van minitractoren.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:11

Ik heb een Kioti. Het is een superding, handig en comfortabel en doet het altijd. Ik vind ze overigens wel multi-inzetbaar. Achter die van mij kan een sleep, een maaibalk, een bloather, veegmachine, een kunstmeststrooier enz enz. Als je een 2e handse wil kopen, ze blijven wel waardevast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:14

de buurman heeft er 1
Maar komt regelmatig kracht te kort.

Wij hebben toen een grotere gekocht, net zo duur als een kleintje (omdat ze minder in zijn) en kunnen er alles mee

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:30

runningkawa schreef:
de buurman heeft er 1
Maar komt regelmatig kracht te kort.

Wij hebben toen een grotere gekocht, net zo duur als een kleintje (omdat ze minder in zijn) en kunnen er alles mee

En dat bedoel ik met niet multifunctioneel; vaak kracht tekort bij minitractoren. Bedrijfsmatig zijn ze niet interessant, te hoog kostenplaatje in verhouding tot het werk wat ze kunnen en onderdelen/aanbouw machines zijn van minitractoren erg duur.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:14

Ideaal lijkt mij er om beide te hebben.

We hebben nu een grote, maar om 'even' een kar te verrijden of 'even' de bak te slepen lijkt mij handig om met zo'n kleine te doen.

Ik rij bijvoorbeeld met de kar achteruit de stallen in en gooi zo de mest er in. Maar die kar is dan echt loeizwaar voor mij. Om dan de grote tractor er voor te zetten.. dan lijkt voor hij wat handelbaar de kleine.

En om bijvoorbeeld even het land te slepen. Kleine sleep er achter, zo groot is het land bij mij niet.

Als je land moet maaien of met de bloter, jah, dan moet je de grote wel nemen, maar in 'dagelijkse' dingen lijkt mij zo'n kleine super handig.. (en mijn vriend heeft het tractor-virus, net als ik het paarden-virus, stel zo'n ding is stuk, hij heeft zoveel adresjes en kennis, hij kan hem zelf maken. Dat scheelt natuurlijk Cool )

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:08

Onze staleigenaar heeft een "kleine" normale tractor, met voorlader/ schep omdat de minitrekker niet geschikt is voor het maaien van het land of het verplaatsen van een baal hooi/ stro.

Onze vorige stalling, had een ook een kleine normale tractor. De buitenbak, werd ook regelmatig vlakgetrokken met een terreinwagen (in low gear) met achter de trekhaak een zelfgemaakte sleep, ging ook best.

_Wouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:30

wij hebben ook een minitractor.
daarmee maaien we de hoeken van het gras bij de bak altijd.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 03:28

Wij hebben een holder met een dak erop..
We hebben ook een caravanstalling en dan werkt een kleine beter dan een grote..

Ik gebruik hem om met de trailer te rijden en uit te mesten. We gaan hem ook gebruiken met een maaier erachter en een sleep erachter..
Het bevalt ons prima!!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:28

JOHNDEERE MINI EEN GROENE
trekt echt veel alleen loopt maar 30