Op ons erf staat een schuur van ongeveer 6 x 10 meter. In deze schuur is momenteel ruimte ingeruimd voor een ren met 6 kippen + 4 duiven (kunnen door een gat in de muur ook nog naar een grote buitenren) en een flinke ren met 3 konijnen.
Nu willen we een deel van deze schuur ook gaan gebruiken als inloopstal voor onze shetlander.
We hebben deze shetlander nog maar kort en het is de bedoeling dat ze samen met haar toekomstige vriendje/vriendinnetje het jaar rond "buiten" staat.
Het idee is dat er paddock komt van ca. 13 x 13 meter, waaruit ze direct toegang krijgt tot de inloopstal. We denken dan aan 1 of 2 binnenboxen van ca. 3 x 3 meter.
Verder kan ze in de zomer en 's winters bij mooi weer gewoon lekker op de wei.
Nu is de schuur binnen niet overal zo heel hoog omdat de dwarsbalken van de dakconstructie niet zo heel hoog zitten. Ik ben zelf ruim 1,80 m en stoot regelmatig mijn hoofd. Dus de standaard stalwanden van ruim 2,20 meter zijn eigenlijk wat te hoog (zou tussen de dwarsbalken op zich wel kunnen). Bovendien hou ik niet zo van al die tralies.
Nu zag ik ooit in een tijdschrift een foto van binnenboxen met "halve" wanden, dus alleen het dichte onderdeel en zonder de traliebovenkant. Ik kan alleen op internet geen leverancier van dergelijke boxen vinden. Ze leveren zo te zien allemaal alleen de gewone hoge stalwanden.
Een paar vragen:
1) wat zijn de voor- en nadelen van dergelijke "halve" stalwanden?
2) weet iemand een betrouwbare leverancier (liefst een die ook plaatst)?
Alvast bedankt!