Inloopstal of gewone stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Viev1

Inloopstal of gewone stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 08:05

Hallo!

Ik wilde graag weten of jullie zouden kiezen voor een inloopstal of voor een 'gewone' stal en waarom? Mijn paard heeft altijd in een 'gewone' stal gestaan, maar nu zou hij in een inloopstal kunnen, dus vandaar mijn vraag Lachen

djodjodjo

Re: Inloopstal of gewone stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:12

Ik ben zeker voor een inloopstal! Dan heeft het paard vrije keuze en toch kan hij droog liggen en staan. Op het moment heb ik een stal (2,5x7) met een flink uitloopje erbij, bevalt super! Nu staat ze op de wei natuurlijk, dit staat helaas los van de stal en inloop.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:14

Een inloop vind ik een stuk fijner. Als het paard de mogelijkheid heeft om even de benen te strekken en die stal uit te komen is dat natuurlijk voor hem het beste.

_Fleur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:54

een inloopstal is voor je paard wat leuker, dan kan hij zelf kiezen Knipoog

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:28

Ik zou ook echt absoluut voor een inloopstal gaan! Zelf heb ik een inloopstal van 4x8 en dat vindt ik echt ideaal. Paard kan naar binnen of buiten als ze wil en heeft ook in de stal nog ruimte om te lopen/bewegen. Heb nooit anders gewild dan een uitloopstal trouwens. Als je dus de mogelijkheid hebt, doen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:29

Als het haalbaar is zou ik ook voor een inloopstal kiezen.
Staat hij dan met meerdere paarden in dezelfde uitloop met 1 stal? Of heeft hij een eigen stal met uitloop?

Waarom? Omdat je paard dan dag en nacht zelf kan kiezen waar hij wil staan. Vooral in de zomer is het vaak 's nachts lekker om buiten te staan en te eten en grazen, en dan overdag de stal in vluchten als de insectendruk te hoog wordt. Als je dan je paard 's nachts opsluit staat hij bijna altijd binnen. Ook wat sneu.

Ook in de winter is het vaak prachtig, droog, weer, en dan kan je paard ook lekker genieten van het weer en de frisse lucht en de beweging.

Het is voor bij slecht weer wel fijn als je een (afsluitbaar) overdekt stuk hebt waar je hem droog kunt poetsen en zadelen en verzorgen en waar de dierenarts en hoefsmid hem eventueel kunnen behandelen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:26

Ja Absoluut de inloopstal. Paarden horen gewoon dag en nacht beweging te hebben, niet alleen mentaal beter voor het paard maar ook fysiek. En als het te warm, koud of nat is dan kunnen ze lekker binnen gaan staan als ze dat willen. Ideaal toch?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:11

Ik ga ook voor de inloopstal! Ja
Ik heb mijn paardjes onlangs verhuisd naar een plekje waar ze de beschikking hebben over een inloopstal.
Zo kunnen ze zelf bepalen of ze binnen staan, of lekker buiten blijven.
En ik vind het érg fijn dat ik me nooit meer schuldig hoef te voelen als ze op stal staan Pling
Het is echt een plekje naar m'n hart, dat er verder niet echt veel faciliteiten zijn maakt me dan ook niks uit!

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 15:12

Het is wel duidelijk waar de voorkeur naar uitgaat, haha.
Maar een inloopstal lijkt me zelf ook het fijnst. En hij komt dan samen met een ander paardje te staan, dus dat is wel ideaal.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:15

Foto's zouden leuk zijn, ik ga er binnenkort ook eentje zetten en heb nog wat inspiratie nodig.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:20

Ik heb ook een inloop stal, maar ze gaan er niet in staan! Vork

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:37

inloopstal met mogelijkheid om er gemakkelijk aparte stallen van te maken Knipoog

Zo kunnen ze in de zomer beslissen wat ze doen en in de winter kunnen ze 's nachts op stal.

Ik heb enkel een inloopstal en dat is voor mij wel 90% in orde.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:45

Inloopstal!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:49

Mijn paard gaat bijna verhuizen. Hij staat nu dag en nacht in de wei. Eind september verhuist hij naar een hele grote inloopstal. Met directe doorgaan naar de wei. Hij komt daar te staan met 4 andere paarden.
Als het dus goed weer is lopen ze lekker in de wei. Is het slechter weer hebben ze een hele grote paddock waar ze in kunnen lopen. Voor mijn oude paard, die met pensioen is dus prima!!!

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:36

Ik heb zelf 2 stallen met aangrenzend een uitloop/paddock van 15m bij 30m.Ze mogen zelf kiezen of ze binnen of buiten willen staan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:42

Ik heb een gewone stal als uitloopstal, met andere woorden altijd de deur open. Heerlijk toch dat ze zelf kunnen kiezen of ze buiten of binnen staan.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:35

Mijn paard staat ook in een uitloopstal, heerlijk dat hij naar buiten kan wanneer hij wil. Als je de mogelijkheid krijgt om je paard in zo'n stal te zetten, zou ik het zeker doen Ja .

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:37

ik zelf ben voor inloop stallen.. dit heb ik zelf ook.. alleen in de winter worden het weer boxen.. en zomers zijn het weer inloop stallen

ansieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:43

mijn pony`s staan in een inloopstal, echt ideaal ze kunnen het land op en ze hebben schaduw en kunnen droog staan, het enige is je ondergrond dat word snel vies daarom hebben wij gekozen voor matten zonder stro oid erop alleen elke dag even de drolletjes weghalen werkt perfect ook voor in de winter Lachen

dreetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:36

Zelf heb ik een inloopstal. Ze kunnen schuilen voor slecht weer en als je de mogelijkheid hebt voor een inloopstal zal ik die zeker gebruiken;)

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:46

Bij ons op stal hebben we ook zo'n inloopstal, vind het een erg leuke en vriendelijke manier van paarden houden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:51

ik hb mijn paard bij de buren staan hij heeft ook een box van 3,5 bij 4 Bloos plus voor zijn stal is nog eens een stuk van 5 bij 5 of zo afgezet zijn buren hebben immo hetzelfde

sinds dat die hier staat heb ik geen sjaggo paard meer en is die mega gelukkig
ik dus nooit meer iets anders willen hebben Lachen

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:58

Hier hetzelfde verhaal,mijn paard ging van een gewone 3 bij 3 box naar een kleinere box met uitloop in de paddock(alleen in de winter staat ze s,avonds op stal,overdag buiten)
Ze kan kiezen binnen of buiten en staat dus de hele dag buiten nu en ik heb een ontzettend blij paard (zonder stalbenen)

dus als je de keus hebt pak m aan! je doet je paard er zeker een plezier mee

undra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:07

wij hebben gewone stallen die heel de dag door openstaan dus een inloopstal vind ik prima Lachen

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 08:56

Bedankt voor jullie reacties!

Wat ik me wel afvroeg:
Hoe doen jullie het met rijden in de winter? Want dan kan het paard natuurlijk modderig en nat zijn etc. Kun je dan wel altijd rijden of is dat niet altijd te doen?
En als je flink hebt gereden en je paard zweet, hoe doen jullie dat dan? Gewoon met een zweetdeken terugzetten op de wei?