andalusier in de winter 24/7 buiten ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

andalusier in de winter 24/7 buiten ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 21:31

ik mag van mijn schoonzus onze anda houden in hun weides, alleen dan staat hij wel 24/7 buiten, wel kan er een schuilstal komen.
alleen twijfel ik of hij wel op die manier gehouden kan worden, tot nu toe stond hij snachts altijd binnen behalve nu dan, maar in de winter stond hij snachts binnen en overdag buiten.
of is het zo dat alle rassen buiten kunnen worden gehouden?

groetjes loes

oomens

Re: andalusier in de winter 24/7 buiten ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:35

Kijk maar.
[ITP] Sneeuwsex in Andalucía

Is een topic van een Bokker die een groep andalusiërs in Andalusië in de bergen 24/7 buiten houdt. Zoals te zien weten zijn paarden zich prima warm te houden.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:12

Volgens mij kan dat prima hoor!
Misschien overweegen een schuilstal te bouwen,
Als dat kan?

Weet niet wat je mogelijkheden zijn..
Je hebt natuurlijk altijd een dkene Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 08:04

ja ik wil vanavond vragen of we een schuilstal in de ene wei mogen zetten want in de andere staat die al.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:39

Jahoor, dat kan makkelijk! Zoiets is niet rasgebonden. Het is alleen belangrijk dat je paard gezond is.

Mijn jaarling Andalusiër staat ook 24/7 buiten met schuilstal en dat gaat prima. Als paardje van de zon heeft ze geen mindere wintervacht dan andere paarden en ze heeft het ook niet eerder koud.

Royal_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:01

Hier in Spanje vriest het ook op veel plaatsen en jonge paarden tot een jaar of 3 worden hier vrijwel allemaal 24/7 buiten gehouden. Dat ze daarna op stal gaan heeft eerder een praktische reden.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:05

Ik heb ook een anda die is nu 6 jaar in nederland geloof ik. Ze staat altijd buiten met schuilstal maar je moet haar echt een deken op leggen in de winter want anders is ze aan het bibberen en heel sagerijnig.

Ik gooi er altijd een 300gram op dat is meer dan genoeg heeft ze ook nog wel wintervacht en het niet koud.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 17:46

ja die van ons ontwikkeld dus wel wintervacht maar hij krijgt beduidend minder wintervacht als onze haflinger.
we mogen er een schuilstal neerzetten en ik kan eventueel dus nog voor een deken kiezen al ben ik daar niet zo kapot van omdat hij pas 2 is.

wie heeft er nog tips over hoe een relatief goedkope oplossing te maken voor een schuilhok?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:59

Wij hebben ook een haflinger staan en die heeft veel dikkere vacht. Mijn anda krijgt hele korte haartjes maar super veel vergeleken met de rest.
Je kan het natuurlijk proberen zonder deken die van mij heeft ook eerst zonder deken gestaan maar ze is kei blij als ze dus wel een deken krijgt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:03

wij hebben vorig jaar een groep drachtige merries met veulens op stal gehad, en die stonden tot januari aan toe gewoon met de hele club buiten.
daarna zijn de merries naar een stal gegaan waar hun veulens geboren zouden worden en de veulens die er dan nog bijliepen weer naar de opfok toe
wel kregen ze extra krachtvoer en onbeperkt hooi,maar alle merries en veulens hebben het prima gered.
waren andalusiers en lippizaners

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 09:32

ok das fijn om te horen.
het is de bedoeling dat ze zo lang mogelijk in de wei blijven staan waar geen schuilstal staat en als het weer echr slechter word gaan ze naar de grote weide waar wel een schuilstal is voor alle dieren.
ik heb al bedacht dat ik juan eventuel ook een regendeken op kan doen zodat hij niet helemaal nat word in die andere wei zonder schuilstal, of zou dit niet verstandig zijn?
het viel mij idd wel op dat hij kort maar veel haar kreeg!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:45

heb nog wel een foto van een van de merries:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7UBSIQS.jpg

dit was 8 december vorig jaar,regendeken,kan maar bij ons kregen ze dat niet,er was ook geen schuilstal.
alleen als het echt heel erg regende dan gingen ze een nacht op stal