Hoe vliegen rond de ogen weg houden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Hoe vliegen rond de ogen weg houden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 13:33

Hallo,

Mijn pony heeft sinds een tijdje heel erg last van vliegen rond haar ogen waardoor deze een beetje gaan ontsteken en ze de hele tijd heel heftig met haar hoofd schud. Ik had laatst al een vliegennetje voor haar gekocht en dat leek even te helpen maar toen kreeg ze door haar gevoelige huid allemaal kale plekken door het halster (het halster zat niet te strak en losser kan die niet want dan doet ze em af).
Ik spoel haar nu iedere dag even af zodat ze zodra ze weer in de wei is lekker kan rollen en ze in ieder geval even wat minder last van de vliegen heeft, maar dat helpt ook niet de hele dag..
Iemand nog tips om mijn pony van die stomme vliegen af te helpen?

Groetjes Hilde

dolor

Re: Hoe vliegen rond de ogen weg houden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:35

je hebt van die anti-vliegen stiften voor rond om de ogen. misschien dat dat helpt. en anders kan je een vliegenmasker proberen. daarbij hoeven ze geen halster om.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:31

Een vliegenkap dan? Eentje met klittenband, en doe hem onder het halster, dan gaat hij (niet of) minder snel af.

Vuitton_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:39

Heb voor de mijne nou ook een vliegenkap. ( zonder oren).
Hij hoeft hiervoor geen halster om.
Werkt eigenlijk perfect. Vorig jaar had ik hier ook steeds zoveel last van, maar met die kap is het echt pakken beter!
Verder geef ik hem lookpoeder bij zn voeding ( maar dat lijkt niet echt te helpen).

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:41

knoflookpoeder kan je idd ook geven, maar daar had je dan al mee moeten beginnen. je kan het wel alvast gaan geven voor volgend jaar. het duurt namelijk een tijd voordat het knoflook goed opgenomen is in het bloed enzo.

slipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:37

Een vliegenmasker helpt goed.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 21:19

Oke bedankt voor de tips Lachen Ik zal morgen eens langs de winkel voor zo'n vliegenmasker..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:24

Je hebt ook vliegenmaskers met zo'n gordijn van touwtjes. hier heb je geen halster voor nodig.

elsdeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:47

Ik heb een super goede vliegenkap van Bucas. Hier komt geen vlieg doorheen. Bij ons heb je heel veel dazen en sinds hij de vliegendeken en kap heeft wil hij het land niet meer uit! (eerst stond hij al op me te wachten, of ik hem alsjeblieft kon verlossen van de dazen!

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:49

Heeey Hilde! Je hebt atex daas spray als je dat op je hand spuit en daarna over het hoofd van je paardje verdeeld blijven ze ook weg Lachen!

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:12

Heb je daar niet bepaalde stiften voor? Lachen

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:14

Jawel, maar atex is echt sterk spul !

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:18

dolor schreef:
knoflookpoeder kan je idd ook geven, maar daar had je dan al mee moeten beginnen. je kan het wel alvast gaan geven voor volgend jaar. het duurt namelijk een tijd voordat het knoflook goed opgenomen is in het bloed enzo.

Volgens mij is die informatie achterhaald, doet knoflook helemaal niets tegen vliegen en kunnen paarden er zelfs bloedarmoede van krijgen.

Ook ik raad een vliegenmasker aan. Je moet even zien uit te vinden welke je pony het prettigst vindt. Mijn inmiddels overleden pony moest een masker met oren, anders kon 'ie m te gemakkelijk af doen. Maar onze ijslander heeft er nu weer eentje zonder oren (van Harry's horses), en die blijft goed zitten en heeft een goede pasvorm. De randen van het masker spuit ik in met anti-vliegenspul, net als de voorpluk en de oren. Voordeel van het masker van HH is dat de voorpluk over het masker heen gaat, en niet er onderdoor.

liann15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:20

Zou wel uitkijken met vliegen sprayen enzovoort, Me vorige paard had ook zn last van die rot dazen ff ingeprayt, bleek ze allergische ervoor te zijn want vervelende zwellingen geeft !

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:21

Ik raadt je ook een masker aan.
Ik heb vandaag een nieuwe gekocht voor €11 van HH.
Mijn paard had 'm kapot gebeten, toen ie aan de stal hing. Vork

Als je vliegenmiddelen op het hoofd smeert, is de kans dat het gaat branden in de zon. En deze week lopen de temperaturen aardig op. Lachen

_Fleur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:59

`vliegenkap is ook makkelijk Knipoog