Met de haarrichting mee scheren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lynn

Met de haarrichting mee scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:15

Omdat mijn pony in de zomer altijd nog wel een dikkere vacht heeft wil ik hem dit jaar met de haarrichting mee scheren. Maar daarover had ik nog een paar vraagjes die ik in andere topics niet kon vinden.

Als je je pony met de haarrichting mee scheert, krijg je dan strepen?

Heb je misschien een foto van vóór het scheren en van ná het scheren?

Wat voor een druk moet je dan op het scheerappaaraat zetten? Ik ben namelijk bang dat je dan allemaal van die lelijke happen krijgt.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft, het is namelijk erg lastig in de zomer met al dat zweet Knipoog

Ik weet ook helemaal niet of het hier goed staat, maar hier vond ik het het beste staan! Haha!

meggiemeg

Re: Met de haarrichting mee scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:19

Ik scheer altijd de onderbenen mee met de haarrichting. Zo valt het minder op dat ze geschoren zijn. Zorg voor goede scherpe messen, een goed schoon paard. Of het resultaat op een geheel paard mooi gaat worden kan ik je niet zeggen. Het lijf scheer ik in de wintermaanden namelijk altijd tegen het haar in.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:21

meggiemeg schreef:
Ik scheer altijd de onderbenen mee met de haarrichting. Zo valt het minder op dat ze geschoren zijn. Zorg voor goede scherpe messen, een goed schoon paard. Of het resultaat op een geheel paard mooi gaat worden kan ik je niet zeggen. Het lijf scheer ik in de wintermaanden namelijk altijd tegen het haar in.

In de winter word de mijne ook altijd tegen de haarrichting in geschoren. Dat doet ook altijd iemand anders, maar ik denk dat ik met de haarrichting mee zelf wel kan doen. Maar als het best moelijk is ga ik er ook iemand anders voor vragen Knipoog

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:23

je moet heeeeel goed kunnen scheren wil je t netjes eruit laten zien, als je met de haarrichting meescheert.
Je krijgt idd veel lelijke happen en strepen.
Persoonlijk ben ik een zeer ervaren scheerder (al zeg ik t zelf Haha! ) en ik zou t niet aandurven, t duurt tijden voordat je klaar bent en ik kan t echt niet zonder happen en strepen.
Waarom scheer je m niet gewoon tegen de haarrichting in, de haren zijn dan echt niet veel korter dan als je met de haarrichting mee scheert... Knipoog

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:24

_Lynn schreef:
[
In de winter word de mijne ook altijd tegen de haarrichting in geschoren. Dat doet ook altijd iemand anders, maar ik denk dat ik met de haarrichting mee zelf wel kan doen. Maar als het best moelijk is ga ik er ook iemand anders voor vragen Knipoog

Tegen de haarrichting in scheren is veel moeilijker dan gewoon scheren....
Kleine stukjes zoals de benen valt wel mee, maar t gehele paard?

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:25

Ik weet niet of ik dan weer z''n muispony krijg Clown Zoals in de winter, vind ik namelijk minder mooi..
Maar als het echt moeilijk is ga ik hem denk ik toch maar tegen de haren in scheren dan maar.

Ik hoop dat toch iemand een foto heeft Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:34

Met de haren mee scheren is erg moeilijk, ik heb liever een verkleurd paard dan een met strepen en happen Lachen

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:40

Dat kan ik misschien ook nog wel zelf. Alleen het hoofd en die rimpels boven de benen.. Bij het hoofdje hebben wij altijd een praam nodig, maar ik weet niet of ik dat aandurf. Dan toch maar iemand laten komen..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:03

Je gaat dus eerst proberen om met de haren mee te scheren? Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden! Voordeel is wel dat je alsnog tegen de haren in kunt scheren als het resultaat erg lelijk is. Bij de wintervacht zijn de streepjes altijd zo verdwenen, bij de zomervacht zal dat wel langer duren denk ik.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:34

Maar al dat gezweet houd je toch in de zomer, want het is ZOMER. Mijn paard zweet ook, maar ga em toch echt niet scheren Knipoog

Conditie trainen daarintegen wel Haha!

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:36

Misschien is er ook een reden waarom de haarstructuur naar zijn grootje is! Want in de zomer met een dikke vacht lopen is niet normaal! Misschien is het verstandig om daar eerst eens naar te kijken dan alleen met symptoon bestrijding te beginnen doormiddel van scheren?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:04

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:47

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 16:48

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:51

wat voor pony heb je? En heb je al eens laten uitzoeken waardoor het komt dat je pony een dikke vacht heeft in de winter?

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 20:19

Vorig jaar was zijn contitie slecht en zat diie zowat in een echte wintervacht. Toen moesten we hem z'n speciaal supplementje geven en daar werd het wel beter van. Maar toen begon de winter alweer Clown
Nu is het al een stuk minder dan vorig jaar, maar die mooie zomervacht komt er niet meer aan..

Ik ga eens even internet afzoeken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:20

Ik doe mijn shet altijd in het voorjaar met de haarrichting meescheren, even snel dat oude haar eraf en de zomervacht blijft zitten. Geen strepen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 07:06

_Fleur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:01

ik zou het zelf dor iemand anders laten doen, (een goede scheerder Knipoog) dan weet je dat het goed gebeurd Knipoog

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:15

Allejandro schreef:
En Offtopic, dikke mok pootjes of niet??

Jeps, vandaar o.a. ook het scheren.....

_Lynn schreef:
Ziet er wel netjes uit! Was het lastig? Bepaalte techniekk gebruikt ? Haha!

Ik zie verder geen strepen, bedankt voor de foto's!

Ik heb het laten doen door het hwi, van de mbo opleiding. Goede ervaringen mee! Ze hadden het nog nooit gedaan, maar zag er keurig uit! Alleen de eerste week nog wat strepen gezien, daarna keurig!