weidemaatje overleden meteen andere erbij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

weidemaatje overleden meteen andere erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 08:34

gister is mn pony en weidemaatje van mn paard overleden.
ze was al op leeftijd en we waren al rustig op zoek naar nog 1 erbij want tel dat ze ging had mn paard toch nog een vriendje. maar nu is mn pony dus overleden en staat mn paard dus alleen.

zou ik hier toch meteen een nieuwe bij moeten gaan zetten of hem eerst een tijdje de kans geven het een beetje te verwerken. hij loopt nou heel de tijd beetj doelloos rond in de wei eet en drinkt wel.

wie kan mij hirbij helpen(sorry als het verkeerd staat)

Nanne

Re: weidemaatje overleden meteen andere erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:37

Je kan het proberen, maar ik zou je paard denk ik eerst even de tijd geven om te "rouwen". En als je denkt dat hij er klaar voor is een nieuw maatje voor hem aanschaffen.

Succes met je paard en het verlies van je pony.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:39

Ik zou in elk geval niet hals overkop een andere zoeken. Zeker wachten tot je een paardje gevonden hebt die je ook echt zelf wilt hebben en dus niet de eerste die je tegenkomt. Merk je dat je paard weg staat te kwijnen dan zou ik eerder kijken of er een paard van iemand anders tijdelijk bij kan tot je zelf een ander gevonden hebt.

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:07

Rustig een nieuwe zoeken.. Niet meteen morgen al eentje erbij zetten. Zoek rustig een geschikte en zet die er bij.. over een maandje of 2

succes Lachen

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:19

Ik ben er zeker niet voor om een paard alleen te houden.
Maar dit is wel een uitzondering op de regel.
Ik zou er wel een ander bij zetten maar nog niet meteen.
Laat je paard eerst even rouwen om zijn verlies, en ga dan rustig op zoek naar wat anders. Als je zelf nog een nieuw paard wilt dan! Of een paard van een ander waar hij mee overweg kan erbij zetten!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:45

ik wil er wel weer 1 bij. was eigenlijk al op zoek naar een 3de erbij maarja nu is er 1weg.
hij staat echt te rouwen. heeft haar deken terug naar de plek gesleurd waar ze altijd stonden te slapen en waar pony is overleden en staat daar heel de tijd bij als ik er niet ben. hij heeft gelukkig wel zn brok op maar liet zn gra vanochtend staan

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:01

Agut... wat aandoenlijk van die deken. Staat je paard nu alleen? Veel paarden voelen zich dan ook een stuk minder op hun gemak. Ik zou wel een dier uitzoeken dat jou aanspreekt, niet halsoverkop de eerste die langskomt in de wei zetten. Maar voor het gezelschap lijkt het me wel fijn als je niet heel erg lang wacht.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 13:05

ja hij staat nu alleen. om die reden wou ik er ook al 1 bij maar hadde niet verwacht dat pony nu al ging.
ja van die deken is echt heel lief. gister stond ie er ook aan te ruiken dus had hem expres laten liggen. en nu had hij em vannacht mooi terug gelegt op die plek

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 22:46

iemand nog tips?
paard is nog steeds down. had even gereden toestraks maar hij wou steeds naar de deken toe en naar de stal(stond pony altijd als ik aan het rijden was die liep dan daar te scharrelen). ook staat hij of te grazen of bij de deken. meer eigenljk niet echt.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:20

ik zou er geloof ik maar wel zo snel mogelijk een nieuw maatje bijzetten hoor, denk niet dat hij hier gelukkiger van wordt om alleen te zijn. idd desnoods tijdelijk een paard van iemand uit de buurt.
sterkte met het verlies van je pony...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:27

Kun je geen paard uit de buurt lenen als tijdelijk gezelschap? Dan weet je gelijk of hij echt z'n weidegenootje mist, of zich gewoon ontzettend eenzaam voelt momenteel?

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:31

Ik zou er zo snel mogelijk ander paardengezelschap bij zetten. Een paard is een kuddedier, en voelt zich alleen niet prettig. Je paard kan best verder rouwen, ondanks dat hij een ander vriendje heeft.
Ik denk dat je een andere pony ook niet als vervang moet zien voor je gestorven pony, als dat is wat je tegenhoudt.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:39

Beeezel schreef:
Ik zou er zo snel mogelijk ander paardengezelschap bij zetten. Een paard is een kuddedier, en voelt zich alleen niet prettig. Je paard kan best verder rouwen, ondanks dat hij een ander vriendje heeft.
Ik denk dat je een andere pony ook niet als vervang moet zien voor je gestorven pony, als dat is wat je tegenhoudt.

Sluit ik me bij aan.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:42

Ja idd.. Je hoeft zelf niet direct een nieuwe pony aan te schaffen, maar kun je niet ergens een pony van iemand lenen als gezelschapspaardje.?

Waar woon je?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:46

Ik zou ook zo snel mogelijk een maatje vinden. Hoeft niet persee gelijk 1 te kopen maar bijv 1 lenen

want nu rouwt het dier om zijn maatje en een nieuwe maatje geeft hem afleiding.

nog sterkte met het verlies

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 17:24

ik woon bij breda.
ee tijdelijk maatje heb ik nog niet kunnen vinden wel eventueel voor over een 1 a 2 week als mensen op vakantie gaan dat er erbij komen te staan