Hoe is jullie paard bij vreemden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:24

Soms kan hij vreselijk eenkennig zijn, vreemde mensen die bv in de wei of op stal komen, heeft hij geen aandacht voor.
Maar meestal wil hij alle aandacht, vreselijk uitproberen (bij mij mag hij nooit schuren dus probeert hij het wel bij een vreemde)
Onder het zadel is het bij een beginner gewoon een lieve pony, stapt vrolijk rond. Maar een vreemde die hem aan het werk zet laat hij ff zien hoe hij van zijn negatieve kant is... (hard de bak door, de hoek in duiken, alles protesteren,...)
Eenmaal gewonnen, dan is het een lieve pony, die voor je werkt.

Bij Tos is het altijd maar de vraag hoe hij op iemand reageert, maar zal nooit gemeen zijn of zo iets...
Zoontje (6) van de stalhouder vond ik een keer slapend in Tos zijn hooi bak, en Tos at heel voorzicht het hooi ... Lovers

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:42

Mijn verzorgpony doet op de een of andere manier erg zijn best als er vreemden bij zijn met rijden! Ik heb Marleen ( Replika hier op bokt ) een keer meegenomen naar Efri. Eerst heb ik er zelf even op gezeten, ze was echt superbraaf. Helemaal niet aan het trekken gewoon netjes meewerken en netjes aan de teugel. Ik dacht: wat krijgen we nou??!!! Toen heb ik marleen er even opgelaten en het ging ook netjes. Ze vond het echt een superpony!! Ze heeft zich echt voorbeeldig gedragen! Het werd gewoon eng Ik neem vaker iemand mee!!!! Knipoog

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 17:26

Mercurius kan een beetje bang en schuchter zijn bij vreemde mensen. Als er zomaar mensen op hem af stappen en hem willen aaien enzo krijgt hij wel wit rond zijn ogen. Maar kinderen en -niet al te wilde- dieren vindt hij heel leuk.
Dat vind ik best wel lief aan hem Lovers

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:11

mensen die vreemd zijn probeert mijn pony gauw uit en maar als ze je eenmaal kent is ze echt onwijs lief

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:32

Ligt eraan.

Als ik erbij ben is hij heel lief, ook met rijden.Dan kan diegene alles met hem doen, inclusief helemaal plat knuffelen.

Als ik er niet bij ben is het een ander verhaal. Dan is hij narrig en echt aan het uitproberen. Je mag niet aan zijn hoofd zitten en is heel wantrouwend.
Rijden is dan ook niet aan te raden mits je erg goed en stevig in je schoenen staat. Hij probeert alles om je eraf te krijgen.

Als er iemand op stal komt en die wil hem aanhalen trekt ie altijd zijn neus zo schattig op, zoo van "jakkiiee, raak me niet aan" of hij trekt arrogant zijn hoofd aan de kant.

Alleen wanneer je een snoepje bij je hebt, mag je wel even zijn neusje aaien Vingers aflikken

Met m;n vriend gaat het trouwens ook goed. Die heeft hem wel eens gelongeerd als ik te druk was ofzo. Dat accepteerde hij ook gewoon!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:39

Sonja kan heel erg eenkennig zijn. Maar meestal is ze wel gewoon heel erg braaf, ze is wel opdringerig en gaat snel stappen, zodat zij als het ware de baas wordt. Maar verder gewoon heel erg braaf

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:48

Meestal gaat het goed. Maar hij gaat je zeker uitproberen. Lekker alles anders doen dan normaal, en kijken of het bij jou wel kan als het van mij dus niet mag! Hihi die van mij kan echt zo raar doen. Maar daar en tegen is hij ook weer heel lief het is maar net waar hij zin in heeft! Haha!

Ginn
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:07

euh, mijn paard kan ik echt niet uitbesteden aan een ander: ze is gewoon eenkennig en lastig. Extreme duivel

Toen ik haar net had dreigde ze mij de stal uit maar ik liet me niet kennen en bleef net zo lang staan tot ze uitgedraaid was. Inmiddels kunnen ook anderen haar stal in.

In het begin legde ze altijd haar oren plat in haar nek als iemand haar kwam begroeten maar dat is ook al veel minder. Ik heb haar geleerd kusjes te geven en dan krijgt ze een beloning. Nu vraagt ze aan iedereen een kusje. In ieder geval beter dan zo' n zuur bekkie.

Achter haar langslopen kan ik wel, een ander niet; ze wil uit angst nog wel eens een tik uitdelen.

Rijden door iemand anders is onmogelijk en ik heb het ook nog niet uitgeprobeerd alleen bij mijn instructrice. Die probeerde ze eraf te gooien maar goed die heeft flink wat ervaring dus die pakt haar wel aan. Inmiddels heeft ze een hekel aan mijn instructrice en ze heeft haar last een tik verkocht met haar achterbeen Boos!

Al met al best wel lastig want ze heeft al een aardige reputatie op stal...

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:42

Al mijn ponies zijn qua omgang vrij lief bij anderen Alleen mijn appaloosa merrie niet. Zij slaat iedereen die haar stal in komt, behalve ik, er net zo snel weer uit.
Met rijden is ze sowieso al een ramp, en ook mijn NF ruin laat zich niet zo makkelijk door anderen rijden.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:10

Ik kan daar heel kort in zijn.
Mijn paard is bij vreemden een rotzak die je gigantisch uitprobeert.
Hij gaat met z'n benen slaan,duwen,trekken,bijten.Kijken of degene die met hem loopt als eerste opgeeft.
En met rijden gigantisch gemeen bokken(neus tussen de voorbenen,rug rond en bokken maar!)

Tja het is geen lieverdje bij vreemden.
Mensen die hem maar eventjes beethebben ofzo zeggen dan ook meteen dat het een rotpaard is terwijl ze hem niet kennen,als je met hem om kan gaan is het best een leuk paard en dan ook heel lief en knuffelig.
.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:41

Ik heb Gammon even nader aanschouwd maar het is een heel braaf paard bij 'vreemden' en échte vreemden.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:18

Bun en Liese zijn dan ook nog super braaf Lachen

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 01:40

Truus en vinessa zijn super lief bij andere mensen, truus moet wel een bitje in...ze doet alles voor gras en een grassprietje 100 meter verder moet opgegeten worden en neemt dan wel eens een sprint. Door haar heeft iemand (zij voerde voor mij)tijdens mijn vakantie allebei haar voeten gebroken, omdat mevrouw dus onverwachts begon te sprinten.
Marion is totall niet lief in de box of in het weiland, behalve bij mijn zusje, maar als je haar vast hebt kunnen kleine kindjes met haar rondlopen (ze gedraagt zich dan super). Brechje is een apart geval en wil alleen met mij mee, bij andere kan ze wel eens bijten en slaan en weigert ze de box uit te komen, dit is de reden dat ik niet meer op vakantie kan, mits madam meegaat! Schijnheilig Als ik nu 3 dagen op stage sta, is ze erg vervelend tegen verzorgsters en mietert de staldeur eruit (die zit met 2 ijzeren kettingen vast) Haha! Volgend jaar gaat ze dus mee Haha! Bij mij is ze super lief, gaat iemand met haar lopen en ze weet dat ik in de buurt ben, is het alleen maar kl*ten. Op keuringen wil ze niet door de ring als ze me niet kan vinden, dus ga ik maar in gezichtsvels staan of zelf met haar monsteren. Verder is ze wel lief hoor Lovers Scheve mond