Waar kan ik een dompelpomp kopen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Waar kan ik een dompelpomp kopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:40

Mijn weilanden zijn gort droog en aangezien er een sloot met helder water langs loopt wil ik gaan beregenen. Weet iemand waar ik in Noord-Holland een dompelpomp kan kopen die dus ook in de sloot kan ?

LiNdA1986

Re: Waar kan ik een dompelpomp kopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:45

Hebben ze dat niet bij een tuincentrum of bij een bouwmarkt?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:53

Ik heb net de welkoop geprobeert maar die kan alleen in schoon water dus niet in de sloot.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:55

Je zou Gebr. Kroon in Wognum kunnen proberen.

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:06

Noord-Holland weet ik niet specifiek maar kijk eens op wildkamp.com die zitten volgens mij door heel het land.

Over de aanzuigslang van een gewone pomp een panty doen zodat er geen rotzooi uit de sloot in kan schieten kan ook. Voor een weiland heb je afhankelijk van de grootte van het land (totale lengte van de slang + sproeiers) voldoende druk nodig om ook een beetje leuk te kunnen sproeien en zul je dus een wat zwaardere pomp nodig hebben, altijd handig om erbij te vermelden Haha! wij spreken uit ervaring Clown Cool Bloos

Succes met sproeien!

Gr. Marijke

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 13:08

Okay idd handig om te weten, wat voor sterkte raad jij aan ?

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:43

Ohhh geen idee eigenlijk. Wij hebben onze pomp al een jaar of even tellen... 12 ondertussen.

Maar dachten eerst wijs te zijn met een simpel en goedkoop pompje van de Welkoop. Slangen en sproeiers eraan en hoppa.... eerste sproeier begon zowaar indrukwekkend te pruttelen, de 2e ook, de 3e al iets minder en de 4e en 5e helemaal niets. Enfin pompje op volle toeren en de eerste sproeier kreeg misschien nog een diameter van 14 meter in de rondte maar de laatste had echt zo'n banketstaaf pisstraaltje. Dus door schade en schande wijzer naar een speciaalzaak in de buurt waar ze ook grasmaaiers, gereedschap, tractors, etc. verkopen. Zwaardere pomp gekocht en voor het laatste stuk een iets dunnere slang en sindsdien sproeien we dus al weer zo'n 12 jaar helemaal tevreden Pling tot in alle hoekjes van het land en de bak.

Het gaat er dus om dat je weet wat de totaaloppervlakte van het land is wat je wilt sproeien. Een vakman weet je dan wel te vertellen hoeveel sproeiers, hoeveel meter slang en hoe zwaar je pomp dan moet zijn. Informeer voor je gaat investeren in de hele zwik voor de zekerheid ook of je wel mag sproeien uit de betreffende sloot, sommige waterschappen zijn daar weer helemaal niet blij mee als het peil opeens drastisch zakt Cool

Wij sproeien overigens uit een puls (bodemput/grondwater) maar uit de sloot kan met dezelfde pomp ook, alleen dan moet er dus een panty om je aanzuigslang anders zit je pomp vol slakjes Duivel Haha! Knipoog

Gr. Marijke

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:45

Wij hebben zo een pomp om de tuin water te geven. We hangen hem gewoon in de sloot. Ik geloof gewoon bij een bouwmarkt gekocht. Kan het navragen als mijn ouders dit weekend terug zijn van vakantie. Ik weet natuurlijk niet of die 'sterk' genoeg is voor jouw doel maar je kunt er aardig de tuin mee bewateren!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:46

Je kunt ook de dompelpomp in een emmer doen en dan deze in de sloot. Vork
Bel eens naar een verhuurbedrijf.
Waarschijnlijk kunnen deze je de beste tip geven. Haha!
Of wat eerder is benoemd, Wildkamp.