Ervaring met kunstgras snippers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueenBeeBee

Ervaring met kunstgras snippers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:14

Hallo,

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met kunstgras snippers door de bovenlaag heen van de rijbaan? Ik heb een soort veredelde zandbak en dit kan er eventueel door heen gemengd worden om het wat vaster te maken.

Dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze snippers in de rijbaan?

Itismei

Re: Ervaring met kunstgras snippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:45

suus 1981, ik sta op een 'nieuwbouw' stal (ja, die bestaan ook) en onze longeerbak was waanzinnig zwaar (van wit/geel zand). Paarden zakten echt veel te zwaar weg.

Nu zitten sinds een paar weken die kunststof snippers erdoorheen en de bodem is veel meer gaan 'zitten'. Super dus!

Weet dus niet wat jouw probleem is, maar voor probleem bij ons (te los, zwaar en mul) was het een super oplossing. Over lange termijn kan ik je alleen helaas niets vertellen, maar dat moet juist wel goed zitten met die kunststof dingen.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:50

hmm, bij nader inzien weet ik alleen niet of jij wel hetzelfde bedoelt. Het is namelijk volgens mij geen kunstgras (beetje snel gelezen, sorry) maar wit spul. Soort witte kunststof snippers zeg maar.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 05:41

bij mij vanaf medio 2001 nog steeds goed.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 08:01

Ah kijk daar zijn de eerste reacties... Lachen

FRiesiszwart, heb jij kunstgras snippers?? Goed te horen dat het bevalt... ik kende het niet.

Maar het heeft inderdaad de werking van debovenlaag "vaster" leggen... de bak is nu snel ongelijk en zwaar...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:16

Tja... Ik heb héle slechte ervaring met kunstgras. De bovenlaag lijkt aardig vast en ook aardig gelijk, je kunt echter niet slepen ivm het kunstgras en als je dan de bodem eens nader inspecteert blijken er gewoon mega gaten in te zitten. Of de bodem is juist heel erg ongelijk én hard, waardoor het paard elke pas de kogel verzwikt. Een buitje regen en het is een sompige bende.... Nou ja.... genoeg gezegd: mijn ervaring is dus slecht Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:19

ik heb ook 1 keer met mijn knol daarop gereden maar hij struikelde nog al veel door de bodem.

VINED

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:09

als het voor een eigen bak is,zou ik daar geen "afval" in doen om de bodem lichter te laten worden,als je het dan een keer moet afvoeren,ben je echt kapitalen kwijt,bv kokossnippers maakt de bodem ook lichter,alleen moet je dan eens in de zoveel jaar een nieuwe laag bestellen Lachen

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 10:39

Vined, het is geen afval. Het is wel een aanbieding, maar geen afval. Knipoog

Kokossnippers kende ik nog niet.

Afvoeren van kunststof is zoiezo duur Ja