Een conifeer langs het weiland wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nancyimka

Een conifeer langs het weiland wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 16:24

Hoi,

Sinds vijf weken hebben wij een stukje weiland gehuurd bij een buurman van mijn nicht. Nou gaat dit super goed! Maar we hebben vanaf het weekend een klein probleem.

Er staan namelijk langs het weiland aan de voorkant een conifeer. Er zit een hek voor met gaas maar ja daar eten ze over heen als het zou moeten. Ik weet niet of een conifeer smakelijk is voor de paardjes hoor daar neit van maar stel er stond iets lekkers aan de andere kant van het hek zouden ze eventueel erbij kunnen.
Aan de andere kant staat een goudenregen, daar staat natuurlijk op een afstandje een schriklint voor met een filnke dosis stroom!

Nou had die man dus altijd paarden daar lopen. Ook een fjord toevallig en die at nooit van bomen.
Nou die van ons vinden bomen dus echt HEERLIJK! En nu zitten we in dubio moeten we wel of geen schrikdraad langs de conifeer spannen?
Enerzijds doe ik het natuurlijk als het om Imka dr gezondheid gaat. Maar aan de andere kant als het gewoon wel goed zou gaan dan is het natuurlijk (gezien mijn lichamelijke gebreken) makkelijker als het niet perse zou hoeven. Omdat we iedere dag gras bijgeven hebben ze voldoende te eten dus daar zal het niet aan liggen.

Is een conifeer giftig voor paarden?

Urbanus

Re: Een conifeer langs het weiland wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:31

Een conifeer is heel giftig!

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:31

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:33

Sommige coniferen zijn wel giftig en andere niet, maar hoe het precies zit weet ik niet. Er zijn zoveel soorten coniferen... Taxus bv is ook een conifeer en die is zeer gifitg.

Maar neem het zekere voor het onzekere en omhein het gewoon, of laat dat doen.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 16:42

Hey,

Nou dan weet ik het dus wel die draad blijft staan.

We moeten nu alleen even een oplossing zien te vinden om het hele stuk met stroom te kunnen houden. Aangezien onze paardjes steeds een groter stuk krijgen en we niet genoeg paaltjes dan hebben. Maar goed dan maar paaltjes bij kopen!!!

Liever het zekere voor het onzekere!

broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:14

staat er ook gras? paard eet uit zichzelf eigenlijk nooit giftige planten, tenzij ze echt honger hebben.