Hoe de koker schoonmaken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Hoe de koker schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 14:57

Heey,

Ik heb een ruintje en eigenlijk zou je dan ook eens in de tijd de koker van je ruin schoon moeten maken. Hebben jullie tips hoe je dat het beste kan doen? Hij trapt als ik eraan zit. Op zich is dat niet zo'n probleem want als iemand zijn voorbeen even optild is het probleem al verholpen. Maar wat is nou de beste manier om de koker schoon te maken?

Groetjes, Maartje

Ldev

Re: Hoe de koker schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:58

zoekfunctie gebruiken Knipoog

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:59

Euhm ik maak het nooit schoon eigenlijk Schijnheilig
Waarom zou je het schoonmaken als ik vragen mag?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 15:02

omdat als het heel erg vies wordt, het bijvoorbeeld kan gaan ontsteken ofzo..

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:05

Als je het niet schoonmaakt dan heb je kans op ontstekeningen.
Dat is echt geen pretje.
Mijn paard die ik nu drie maanden in mijn bezit heeft het ook gehad en heeft drie weken aan de antibiotica gezeten. (had echt een hele opgezette koker)
Je kunt de koker van je paard gewoon wassen met een beetje betadine (moest ik doen van de DA).
Ik zou wel handschoenen aan doen want het kan behoorlijk stinken. Je gaat er gewoon met je hand in en haal zo de rotzooi eruit.
Als je er mee klaar bent moet je wel zorgen dat je alles zeer goed naspoelt met water.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:06

Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord van een ontstoken koker door viezigheid eigenlijk..
In het wild hebben de paardjes ook niemand om de koker schoon te maken Haha!
Ben wel benieuwd of meer mensen op bokt het schoonmaken eigenlijk Clown

**edit.. was nog een reactie voor mij Haha! ..ok, nou heb er bij mijn paardje nooit last van gehad..maar lijkt me knap vervelend**

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:07

Alstie alles laat hangen even wat babyolie op zijn penis doen, volgende dag is alles helemaal schoon Lachen

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:10

ik volg dit even, want als hij hem heeft hangen en ik kom er aan met een spons, dan trekt hij hem gelijk weer in...

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:11

Onze ruin had er ook altijd erge last van. Er komt modder en zand in door bijvoorbeeld het rollen en ook gewoon huidvetten hopen zich op... Wanneer we het schoon maakten (ik dacht met babyolie) kwamen er altijd hele brokken vuil uit.. Scheve mond Heel smerig, maar wel een klusje dat niet vergeten moet worden...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:12

Bodan schreef:
ik volg dit even, want als hij hem heeft hangen en ik kom er aan met een spons, dan trekt hij hem gelijk weer in...

Snel met een flesje babyolie erop druppelen, of eventueel in een sprayflesje doen Lachen

Steef20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:13

Ik heb een hengst en als hij ontspannen is hangt hij hem er uit dan kan ik m schoonmaken. Doe ook wel is zachtjes lauw water zn koker er in spuiten.

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:15

Ans schreef:
Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord van een ontstoken koker door viezigheid eigenlijk..

**edit.. was nog een reactie voor mij Haha! ..ok, nou heb er bij mijn paardje nooit last van gehad..maar lijkt me knap vervelend**

Ik het wild dekken de hengsten merries, dus dan wordt-ie ook schoon xP
Laatst bijgewerkt door Mayaki op 23-06-08 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:17

Anna14 schreef:
Ans schreef:

Ik het wilt dekken de hengsten merries, dus dan wordt-ie ook schoon xP

aha ja daar zit wat in Clown Bloos
Dikke pech voor de ruinen hier.. Ach gut Haha!
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 23-06-08 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:17

heeft die van mij even mazzel dat ie stiekum nog op de hengstige merries kruipt Haha!

scheelt mij weer wat peuterwerk Tong uitsteken

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:18

Haha xP

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:19

Als hij hem laat hangen dan spuit ik er inderdaad babyolie op. Als ik met water bezig ben hang ik de sklang erin, met mn hand haal ik de viezigheid voor zover hij het toelaat. Mn shet laat alles toe dus bij hem doe ik hetzelfde. Mn fjord sloeg ook altijd gelijk, maar inmiddels niet meer. als ik te lang bezig blijft gaat hij wel weer dreigen en dan stop ik ermee.

Enne ruinen in het wild? Clown

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:55

Ik moet dat ook maar eens doen, bij die van mij hangen er echt een heleboel vellen aan Vork

elsdeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:18

Je kunt het beste voor je eigen veiligheid alleen de koker uitspoelen met lauwwarm water, dus gewoon met een zacht straaltje in de koker spuiten. Dit is niet zo moeilijk, het echt schoonmaken zou je ook aan je dierenarts kunnen vragen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:20

Anna14 schreef:
Ans schreef:

Ik het wild dekken de hengsten merries, dus dan wordt-ie ook schoon xP

En in het wild zijn er ook geen ruinen. Hengsten hebben sowieso "spul" dat het daar schoon kan houden.
Ik zou gewoon lauw water gebruiken, zonder zeep of olie of weet ik veel. Gewoon schoon water.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 20:55

Ik heb ook ooit gehoord dat je gewoon met een spons een beetje rondjes moet draaien in de koker. Kan dat ook?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:02

IndianLady schreef:
Als hij hem laat hangen dan spuit ik er inderdaad babyolie op. Als ik met water bezig ben hang ik de sklang erin, met mn hand haal ik de viezigheid voor zover hij het toelaat. Mn shet laat alles toe dus bij hem doe ik hetzelfde. Mn fjord sloeg ook altijd gelijk, maar inmiddels niet meer. als ik te lang bezig blijft gaat hij wel weer dreigen en dan stop ik ermee.

Enne ruinen in het wild? Clown

Hahaha neeeej maar ik zat ff niet te denken aan mannetje gecastreerd en mannetje compleet... Dacht gewoon ff hoe hebben de mannetjes in het algemeen dat dan in het wild..

Maarre duidelijk hoor Clown Clown (yep domme actie van mij Bloos ) haha

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:07

ik doe het altijd met warm water en marseille zeep,daar zit geen parfum enzo in,inderdaad met een sponsje erin draaien.....mijn hengst vind dat helemaal niet erg...integendeel.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:03

De mijne heeft ook een flinke hangzak gehad, zeg maar, gewoon door het vele vuil wat eraan zat, hij liep gewoon wijdbeens.....
Ik gebruik van Zwitsal de reinigingsdoekjes of de washandjes, zitten in een groot pakket, is voor baby's , maar zitten geen agressieve producten in, wekt goed.
Wel een raar idee, ik had het nog nooit gedaan en waar je hand dan helemaal blijft........halve arm verdwijnt erin, blehhh
De mijne staat het allemaal gewoon toe, als hij eruit hangt, lukt het me niet, zit z'n piep er zo weer in.

xJindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:27

Bij een hengstenstation zetten ze er gewoon even een ander paard voor. hemgst word een beetje opgewonden en dan gaan de wat sterkere mannen. 'pieten wassen':P gaat ook heel goed. Bij ruinen helpt dit natuurlijk niet. maar ik denk dat je er beter niet al te veel spul op moet doen. gooi er bij jezelf maar eens babyolie en zeep op. het zal vast helpen. maar of het ook fijn is voor je paard. ik zou het eerst met lauw/warm water doen.