Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tanneke schreef:Oei, dat is minder natuurlijk.
Dan denk ik dat we toch ook maar geen kippen aanschaffen, dat risico loop ik liever niet.
Bedankt!!
polly2 schreef:Nou...dat risico is echt te verwaarlozen hoor!
Ik heb al ruim 25 jaar kippen en paarden gecombineerd (kippen lopen in de wei) en vele vrienden en kennissen met mij....en daar is echt nog nooit iets van gekomen.
Waar je wel rekening mee moet houden, is het feit, dat als er vogelpest in Nederland uitbreekt, je kippen eventueel geruimd kunnen worden, of opgehokt moeten worden, je misschien niet met je paard van je landje af mag, vanwege contactverbod etc.. Dat is allemaal veel reëler dan wat er op paardentips.com beschreven staat. (en voor geiten en schapen geldt dit natuurlijk met MKZ)
Denk eens aan al die kinderboerderijen waar ook kippen rondlopen. Als het risico echt reëel was, dan zouden we dat toch niet zo massaal doen?
madamX schreef:polly2 schreef:Nou...dat risico is echt te verwaarlozen hoor!
Ik heb al ruim 25 jaar kippen en paarden gecombineerd (kippen lopen in de wei) en vele vrienden en kennissen met mij....en daar is echt nog nooit iets van gekomen.
Waar je wel rekening mee moet houden, is het feit, dat als er vogelpest in Nederland uitbreekt, je kippen eventueel geruimd kunnen worden, of opgehokt moeten worden, je misschien niet met je paard van je landje af mag, vanwege contactverbod etc.. Dat is allemaal veel reëler dan wat er op paardentips.com beschreven staat. (en voor geiten en schapen geldt dit natuurlijk met MKZ)
Denk eens aan al die kinderboerderijen waar ook kippen rondlopen. Als het risico echt reëel was, dan zouden we dat toch niet zo massaal doen?
Jij hebt dus iig gezonde kippen, nooit ziek geweest. Het artikel bevat een kern van waarheid maar gaat ervan uit dat de kippen ziek worden: en net zoals bij paarden > ze worden niet zomaar ziek...
Je kan best kippen bij paarden houden met in je achterhoofd rekening houden met evt. besmettingsgevaar bij ziekte (houden kinderboerderijen ook rekening mee). Kippen IN een paardenstal is meestal niet zo'n goed plan ivm stof.
.