Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Judje schreef:Een Shet is volgens mij niet veel goedkoper dan een groot paard, behalve dat hij minder voer nodig heeft en minder wormenkuur.
Ik weet niet of jullie die mogelijkheid hebben, maar misschien kan je 1 paard op stal zetten. Bij die van mij werkt dat goed, want als ik ze in de wei laat, wanneer ik met de ander ga wandelen kom ik terug en staat er een van zweet beschuimd paard in de wei. Als ik ze met een dot hooi in stal zet gaat het hier altijd goed.
Ik vraag me af of je er iets aan die idioterie kunt doen...
. Ik zal als ik jou was geen shetlander aanschaffen, hetzelfde probleem en dan gaan ze allebei hinniken en het weiland doorrennen 2x zo erg
!
)Vippie schreef:Idd oefenen en doorzetten. Tis vrij normaal dat degene die achterblijft even in de stress raakt maar dat gaat vanzelf over. Het is even een periode waar je doorheen moet. En haal ze wisselend uit elkaar ookal lopen ze op 3 ijzers. Dat moet dan maar even.
Sterkte.
Vippie schreef:Sterkte nance, tsja en als ze ijzers aftrappen scheurt de hoefwand idd, das logisch. Anders ff ijzerloos, is dat een oplossing?
Citaat:Ik heb het probleem ook en terwijl ik in het begin 1 van de 2 opsloot in de stal..... neem ik ze nu allebei mee. Nu heb ik wel gewoon een fjord en een mini. Dus als ik ga rijden, loopt de mini los in de bak en bij longeren idem dito. Met buitenrijden gaat ze mee als handpaardje.
Opsluiten op stal is misschien een optie, maar als ze zo heftig zijn als mijn mini (die moet met complete deur dicht, want anders komt ze over de deur heen) dan ben je nog minder blij als je terugkomt.