Een duidelijke titel zoeken is moeilijk, maar hopelijk wanneer jullie mijn tekstje hebben gelezen dat het duidelijk wordt.
Na een halfjaar ploeteren in de modder, bomen uitdoen,wegzakken van de bodem waardoor we eerst de aarde moesten afgraven en steenpuin onder doen en terug verhogen.
Is de weide af, maar ook met dit weer blijft hij nog zacht in de ondergrond, het gras is nog niet zoals het moet zijn je ziet de aarde er nog door, het moet dus als het ware nog een mat worden.
machines kunnen er niet op gaan want die zakken dan in, of het moet gevroren hebben, of lange droogte...
Dus moeten we de weide met een grasmachine de weide zelf afrijden, de weide is niet zo heel erg groot gelukkig 60op30m.
Maar het gras dat er is groeit onzettend snel.
Nu vroeg ik me af, ik heb dus een paard en een jaarling, wanneer ik aan het rijden ben moet de jaarling in zijn stal, maar zou ik hem niet op de die weide kunnen zetten, de weide grenst aan aan mijn piste, daarom dat ik hem daar wil opzetten, want de weide waar ze normaal op staan kunnen ze elkaar dan niet zien wanneer ik rijd, en wil ik gevaarlijke situaties vermijden.
Spirit is een ponyjaarling en erg zwaar weegt hij niet. Zou hij de weide kunnen kapot maken?
In vergelijking met mijn paard van 1.70m en vierkant beslaan weet ik zeker wanneer hij eens goed gallopeerd dat de weide op zeep is.
Wat zouden jullie doen?