Pas aangelegde bak ontzettend zwaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Pas aangelegde bak ontzettend zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 17:01

Hoi
Bij ons is vrij kort geleden een baak aangelegd, helemaal super natuurlijk Haha!
Maar er is dus een maar, de bak is ontzettend zwaar. Mijn pony zakt er toch halverwege zijn kootholte en soms tot zijn koot in weg. Tsja ik had al gehoord dat een nieuwe bak in het begin zwaar was, maar nu ben ik erg bang dat ik de benen van mijn pony naar de kl*te rij.
Het zand moet gewoon nog "inzakken" Ik hoopte dat het met de regen van vanmorgen al minder zou zijn, maar dat heeft dus niks geholpen Clown Turlijk heeft het tijd nodig, maar zo durf ik niet meer te doen dan stappen erin Clown
Dus iemand suggesties hoe het sneller gaat dat inzakken en of ik niet alleen denk dat ik met draven en galoperen de benen met mijn pony in de zware bak kapot rijd, maar of dat ook zo is?
Alvast bedankt,
Groetjes Marijke

Blue_Dreamer

Re: Pas aangelegde bak ontzettend zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:07

Het heeft ongeveer een half jaar nodig voordat het normaal wordt. Maar het licht natuurlijk ook aan het soort zand dat je erin hebt liggen, want dat kan een hoop verschil maken. Het beste is als je het een paar keer nat maakt met sproeiers etc. en dan met een drilplaat vaststampt. Als je dit een paar keer doet, is de bak al een stuk beter Lachen

Edit; Typfout

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:10

wij doen hem vaak helemaal onder water zetten met een land pomp,
mijn bak is nu bijna 2 jaar en begint erop te lijken,
veel slepen sproeien en onder water zetten,
met 1 buitje kom je er niet!!!

harryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:41

Toen ze bij ons een nieuwe bak kregen , was hij vrij snel fijn te rijden, veel sproeien en flink aan walsen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:43

Heeeeeel veel water en een paar keer aanrollen scheelt vaak een hoop.
Wat voor bodem heb je erin liggen?