Verf op paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vaatwasser

Verf op paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 16:04

Goedemiddag,
Gisteren had paardlief weer een fantastische actie... De buurman ging het hek opnieuw verven, waarbij buurman heel handig het hek ging verven terwijl de paarden op de wei stonden, maar paardlief was ook weer lastig door te de denken dat het gras over het hek lekkerder is... Resultaat: paard met een witte nek...
Heeft er iemand de fantastische tip om dit eraf te krijgen?? Terpetine vond ik geen strak plan...
Bedankt!

detour

Re: Verf op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:07

Wat voor verf is het? misschien even achterhalen? Probeer eens zonnebloemolie.
Ik heb mijn handen wel eens scvhoon gemaakt met terpentine op de kunstacademie als het erg echt niet af wilde, daarna mijn handen goed gewassen en ingevet; ik zou ff een DA bellen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:20

Ik denk dat je toch het beste met terpentine aan de slag kan gaan.. En zo snel mogelijk, want als het droog is dan gaat het er nog moeilijker af.
Zo'n verf is meestal op oliebasis, gaat dus nooit af met water of zeep ofzo. Dus ook niet met zonnebloemolie, das ook olie Knipoog
Terpentine kan weinig kwaad voor de huid. Ik wrijf er ook altijd mijn handen en armen mee schoon na het schilderen. Gewoon een beetje op een doek, en daarmee flink schrobben.
Daarna kun je de huid inderdaad afwassen met water en wat zeep. Maar terpentine verdampt gewoon, dus het is niet erg gevaarlijk.
Zolang je er maar geen lucifer bij houdt kan er niets gebeuren Knipoog

Of een andere oplossing: kaalscheren Haha!
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 18-06-08 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:25

Terpetine moet je wel daarna goed uitwassen want het droogt de huid uit en kan kale plekken geven (ervaring met een kat die de verfpot wel leuk vond)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:29

De vraag is of paardenhuid wel zo goed tegen terpentine kan als onze huid; huid "ademt " nl en het ene paard heeft een gevoeligere huid dan de ander.
Zomaar zeggen dat ze het wel kan gebruiken lijkt me niet slim.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:41

Als het paard nog redelijk veel haar heeft dan hoeft het niet eens op de huid te komen.. Als je het gewoon op een doek doet, en dan met de haren mee over de verfplekken heen wrijven, dan denk ik niet dat het echt tot op de huid komt..
Maar je kan natuurlijk altijd even de DA bellen om advies te vragen, beetje veiliger.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:43

Er komt altijd spul op de huid, haren zijn geen compleet afdekkend geheel..

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:44

op keuringen wordt ook wel terpentine gebruikt om paarden/pony's goed wit te krijgen. dus dat zou ik iig voor een keer wel willen wagen als mn paard verf op zn lichaam zou hebben.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:45

Ieder zijn ding. Om een paard wit te krijgen zou ik houtskool gebruiken, is totaal osnchadelijk voor de huid.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:47

ik gebruik het ook absoluut niet, maar wil er mee zeggen dat ik het in deze situatie wel zou gebruiken

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:36

Mssgien zou je de terpetine kunnen verdunnen?? Ik weet niet of het dan nog wel genoeg helpt, maar je kan het proberen Pling

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:44

welke basis heeft de verf?