boeken over onderhoud en aanleg weide?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

boeken over onderhoud en aanleg weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 11:59

ik vroeg me af of er boeken bestaan over het aanleggen van een wei, en daarmee bedoel ik niet de afrastering maar wat er nou precies in de wei moet staan.. welke gassen/kruiden hebben paarden nodig en welke zijn slecht of zelfs giftig? hoe onderhouden, met kunstmest, eigenmest, varkens mest of zo
en wat komt er alllemaal nog meer bij kijken zoals kalk? of hoe bestrijd je kruiden/onkruid die je absoluut niet in de wei wilt hebben en niet goed zijn voor het paard en rond welke tijd van het jaar moet dat enz..
ik wil dus een compleet boek waar echt alles in staat!
van bestrijdindingsmiddelen tot mest van mest tot nodige voedinsstoffen, giftige planten, kruiden enz...
een boek dat dus goed onderbouwd is en neit waar alleen staat van in december kunstmest gooien ofzo maar ook de dosering per vierkante meten enz..
wie weet welk boek ik zoek? bestaat t eigenlijk wel Clown ?

friesiszwart

Re: boeken over onderhoud en aanleg weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:04

Boeken niet maar ga eens met een boer praten of denk aan een abonnement op: Boerderij en dat soort bladen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:14

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:20

De enige echte complete 'handboek' voor paardenweides, inclusief graslandbeheerkalender, gebaseerd op de modernste wereldwijde onderzoeken, is geschreven door Dieren Health Plan; alleen via hen te verkrijgen. Zeer dik boekwerk, maar wel compleet (van bodemsoorten met bodemleven tot grassoorten, voederwaardes, etc. etc.)