paarden aan huis, kosten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

paarden aan huis, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 07:21

Als ons boerderijtje doorgaat willen we een aantal stallen gaan verhuren zodat we toch een bron van inkomsten hebben.

wat kost het in het westen aan hooi, stro en brokken (simpele basisbrok) per paard als het paard aan huis staat?

en wat denken jullie wat een nette prijs is voor stalverhuur?
- privestal
- stal 3.5 bij 3.5
- incl stro, hooi en brokken
- weidegang
- bak
- er wordt gevoerd
- zelf uitmesten
- buitenzetten is mogelijk

vaatwasser

Re: paarden aan huis, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:26

Ik heb mijn paard ook aan huis en ik betaal voor een baal stro nu 4 euro, voor een baal hooi 3.5 en voor een zak voer standaard basisbrok ben je ongeveer 10 euro kwijt per zak. Misschien dat als je veel paarden heb je een deal kan sluiten. Even tussendoor: Je hebt niet veel inkomsten hoor aan een privéstal. Denk aan je mestafvoer... is niet goedkoop, je hebt extra water/licht/gas kosten, denk aan je arbeid die eje er aan hebt om te voeren en buiten zetten, onderhoud, bak slepen, stront moet uit de wei, stal moet schoongehouden worden, bak sproeien, lampje kapot, en ga zo maar door.
Voor de stal die jij hebt zou hier in het westland ongeveer 280/300 euro voor betaalt worden.
Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:29

Heb je plaats voor hooi en stro opslag voor het hele jaar?
Dan kun je hooi en stro van het land afkopen en zelf laden.
Dan ben je een stuk goedkoper uit.

Prijzen in het westen durf ik verder niet echt te geven.

Maar het is idd geen vetpot Lachen
Je moet je uren iig niet tellen Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 07:32

als er maar iets binnekomt ben ik al blij Lachen plaats voor opslag wordt gemaakt als het zover komt.
maar daar kunnen een keer 50 baaltjes op.

mestafvoer gaat goedkomen Lachen buurman is boer en die wil het over het land uitrijden.
er zit een grote put op het land met grondwater, daar willen we dan een pomp inzetten en dat scheelt weer waterkosten.

wat dat beteft denken we het allemaal wel goed uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:35

Dan kun je helaas geen jaar rond opslaan.
Jammer, dat scheelt veel in de prijs Lachen

Iets levert het idd wel op Ja
Het paard van mijn vriendin staat hier ook en of ik er nu 2 buiten zet of 3 Lachen
Maakt in tijd niet zoveel uit Lachen
Maar als je echt uren gaat tellen...kom je niet uit Lachen
Maar voor hobbie is het wel leuk en meegenomen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:28

ligt ook heel erg aan de regio , wat je kunt vragen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 09:33

daarom heb ik de regio er ook bij gezet Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:36

250 a 300 hier op het platte land kan je het er niet voor vragen maar daar wel als ik af en toe hoor wat voor een prijzen er voor gegeven worden

Ik betaal trouwens 1 euro per baal hooi en 2,50 voor stro maar mijn paarden staan nu op Mot.. weet niet betaal daar geloof ik 6.58 voor per baal biks is afhankelijk wat voor een biks gemiddeld 10 euro.. Bij ons heeft elk paard zijn eigen biks.. maar dit zijn allemaal paarden van onzelf

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 09:38

hier in het westen (omgeving amsterdam) zijn de prijzen nou eenmaal zo hoog.

en ik vraag niet om commentaar daarover. ik vraag wat een paard aan huis per maand ongeveer kost en wat je voor stalling kan vragen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:39

Een paard kost aan voeren, gas , water en licht ongeveer 50-75 euro per maand. (incl. onderhoud weiland + stal).

Dit is zonder arbeidsloon. Kun je zelf een beetje bereken wat je wil verdienen aan mesten/onderhoud/voeren/buitenzetten.

Je kunt ook rondvragen bij andere stallen in de buurt, wat ze daar rekenen per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:40

sorry, maar dat bedrag haal ik niet hoor Lachen

En al helmeaal niet incl onderhoud

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:42

ik heb toevallig onze kosten om tijdelijk een paard te verzorgen uitgerekend en wij kwamen op 114,- per maand.
Deze kosten bestaan uit; 2xdaags muesli (tot op de gram uitgerekend), bodembedekking (vlas), dagelijks hooi.
Niet meegerekend zijn hoefsmid, weidegang/kosten weidebeheer, ontworming, DA.
Op deze 114,- verdienen wij geen eurocent, maar dat hoeft in ons geval dan ook niet.

Ik woon overigens regio kop van Drenthe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:45

Zoiets kwamen wij na een berekening ook uit Ja
Helemaal precies weet ik het niet meer.
Ook op vlas, onbeperkt hooi
ecl weide beheer en ander onderhoud Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 09:48

ik had zelf ook zo rond de 100-125 euro per paard gedacht. dus wat dat betreft zit ik wel aardig goed.

hier in de buurt vragen ze voor een vergelijkbare stallen toch zeker wel 275 euro. ik wil daar eigenlijk net ietsje onder gaan zitten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:10

Ik betaal voor mijn 2 paarden (staan bij mij thuis): Circa 9 euro per week aan hooi (halve grote baal). Aan brok: 30 euro per week voor 2 paarden (is dus 60 euro per paard per maand). Daarnaast nog 1,80 per baal stro, 1 baal in de week voor 2 paarden (staan in loopstal).

Vooral de brok is duur. En als je een paard hebt dat naast de 24/7 weidegang echt 4 kilo per dag eet... tja, dat tikt aan. Ik zou dus eerder kiezen om minder voor de stalling te vragen, maar dan dat ze eigen krachtvoer moeten kopen. Kunnen ze ook nog kiezen wat er gevoerd wordt en hoeveel zonder dat je daar in je kosten rekening mee hoeft te houden. Door de voertonnen tegenover de stal te zetten is het ook niet super veel werk.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 10:13

daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. is misschien wel een beter plan aangezien sommige mensen echt denken dat een recreatiepaard 4 kilo per dag nodig heeft Bloos Knipoog

dat pensionklanten hun eigen brokken kopen en in een ton doen. als er dan op de stal geschreven wordt hoeveel elk paard moet krijgen komt dat ook wel allemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:17

runningkawa schreef:
Heb je plaats voor hooi en stro opslag voor het hele jaar?
Dan kun je hooi en stro van het land afkopen en zelf laden.
Dan ben je een stuk goedkoper uit.

Prijzen in het westen durf ik verder niet echt te geven.

Maar het is idd geen vetpot Lachen
Je moet je uren iig niet tellen Lachen

Als ik zie hoeveel tijd het in beslag neemt bij ons op stal, man en vrouw doen het samen,ongeveer 10 stallen, kom ik op hooguit 2 uurtjes per dag, alles voeren, buiten/binnen en mesten. Dan 10 paarden is toch een aardige inkomstenpot aan het eind van de maand, ik zal niet zoveel verdienen en mij uit de naad moeten werken ervoor. Mensen roepen altijd zo snel, geen vetpot, maar aan het eind van de maand is het toch wel 1700 euro, de mensen betalen zelf hun brok, minimaal stro en graszaadhooi, het bijvoeren moet iedereen zelf doen om je paard op gewicht en gezond te houden. Hooi en stro zal op de koeien afgeschreven worden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:23

LiSSy schreef:
daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. is misschien wel een beter plan aangezien sommige mensen echt denken dat een recreatiepaard 4 kilo per dag nodig heeft Bloos Knipoog

dat pensionklanten hun eigen brokken kopen en in een ton doen. als er dan op de stal geschreven wordt hoeveel elk paard moet krijgen komt dat ook wel allemaal goed.

Lijkt me erg verstandig om te doen Lachen Dan hoef je daar ook nooit discussie over te voeren, en kan iedereen het aanpassen naar wens. Het ene paard reageert ook goed op het ene merk brok, en wordt totaal onhandelbaar van het andere. Zo is iedereen tevreden, en het scheelt jou een hoop kosten!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:26

LiSSy schreef:
hier in het westen (omgeving amsterdam) zijn de prijzen nou eenmaal zo hoog.

en ik vraag niet om commentaar daarover. ik vraag wat een paard aan huis per maand ongeveer kost en wat je voor stalling kan vragen

Ik gaf geen commentaar hoor dit was het bedrag dat ik dacht dat je ervoor kon vragen.. daarna zei ik dat bij ons de prijzen lager liggen omdat ik op het platteland woon.. En ik heb alleen aangegeven wat ik voor hooi en stro betaal

ik heb je dus geen commentaar gegeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:44

Ik zou 10 paarden echt niet in 2 uur gedaan krijgen russel...vraag me eerlijk gezegt dan ook af hoe die stallen er daar uitzien Lachen

Overigens 10 paarden, dan ben je een bedrijf...dus extra kosten
Als je al je vergunning krijgt daarvoor Lachen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:47

Ik betaal voor een vergelijkbare dienst (wel 2 binnenhallen) 250 euro pm. Wel in een andere regio.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:52

runningkawa schreef:
Ik zou 10 paarden echt niet in 2 uur gedaan krijgen russel...vraag me eerlijk gezegt dan ook af hoe die stallen er daar uitzien Lachen

Nou, op zich zou het best te doen te zijn...
Ik heb hier 4 paarden en over 4 stallen die ik ongeveer 30/40 minuten.
Dit is alleen wanneer ik de poep en plas er helemaal uit haal en opstrooi. Dan zijn de stallen toch wel helemaal schoon hoor.
2 keer in de week worden de stallen helemaal leeg getrokken en dan doe ik toch wel het dubbele over een stal.
Maar hoe vaker je het doet, hoe handiger je erin wordt hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:56

Ik heb genoeg stellen uitgedaan in mijn leven, dus handigheid genoeg Haha!
Maar ik haal dat echt niet in 2 uur 10 stallen
Ben al vlug een uur kwijt voor 3 stallen.
Ik doe ze dan netjes uit, veeg ook netjes bij.
De ene keer is alleen mest eruit halen genoeg, maar de andere keer niet Lachen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:00

Om een idee te geven:

Ik betaal €125 per maand voor stalling incl.weidegang (zomer 24/7 in de wei; winter overdag in de bak), alleen buitenbak, er wordt gemest en hooi gevoerd, ander voer moeten we zelf kopen (en geven). Het buitenzetten in de bak wordt gedaan, voor het binnenhalen is er een binnenhaal schema (iedere pensiongast één dag in de week; in het weekend blijven ze binnen maar mogen zo ook door jezelf buitengezet worden als er niet gereden wordt in de bak). Uiteraard is ontworming en hoefsmid niet inbegrepen. Ben overigens wel blij dat we niet zelf hoeven te mesten én de stalhouder ook: nu doet het alle stallen achter elkaar door en bepaald hij zelf hoeveel stro erin gaat. Dus niet de hele dag mensen die aan het mesten zijn, met de kruiwagen lopen, etc. Overigens staan er bij ons op stal (nu) 6 pensionpaarden. We zitten bij Alkmaar in de buurt.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:08

Ik heb een aantal jaar in Ilpendam gestaan met mijn paard (dat ligt iets van ruim 10km van Amsterdam, dus dat valt echt wel onder regio Amsterdam).

Simpele stal met buitenbak, aardig wat weiland en ongeveer 9 paarden op stal. Inclusief stro en kuil, exclusief brokken (mét prive zadelkast waarin je een voerton kwijt kon, deze kon je ook voor de stal zetten. Brokken moest je dagelijks zelf klaarzetten of regelen met stalgenootjes, waarna de staleigenaar op vaste tijden voerde). Je eigen stal(len) moest je zelf uitmesten.

Ik betaalde daar in de winter 150,-. en in de zomer 70,-.. Ook in de zomer konden ze zo nodig gewoon in hun stal staan, geen probleem. De staleigenaar zorgde voor drinkwater in de weides en onderhoud e.d. Vork

Het hoeft dus niet altijd zo ontzettend duur te zijn. Sigaar