vastmaken hoefschoenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romy83

vastmaken hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 12:10

wie o wie heeft er een tip voor mij?
mijn paardje trapt steeds in het land haar hoefschoenen (easyboot) uit.
daarom staat ze nu in de paddock, weet dat er een hoefschoen bestaat met een gaiter maar die dingen zijn best duur en voor het model wat ik heb kan ik geen losse gaiter kopen (schijnt).
nu heb ik het gister geprobeert om in combinatie met springschoenen te zorgen dat ze ze aanhoud maar helaas vanmorgen lagen ze er weer af. wil proberen om ze met een extra touwtje/bandje aan de hielband vast te zetten.
wie heeft er nog een idee? hoor het graag.

Sonja_vR

Re: vastmaken hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:32

past de schoen wel goed?
easyboot hoort in ieder geval niet zomaar uit te trappen te zijn

romy83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 15:14

ja ze passen wel goed, maat kleiner past echt niet. als ze in de paddock staat blijven ze gewoon aan. ze staat daar echt niet stil dus daar ligt het niet aan waardoor ze nu uit zijn gegaan. heb haar gisteravond bij de anderen op het land gezet en toen lagen ze uit.
terwijl ze in draf ook goed blijven zitten. heb eerst nog even staan kijken of ze er onder bleven zitten omdat ze naar de rest toe gallopeerde en dat was zo. was dus verbaasd dat ze er vanmorgen af lagen.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:15

is het land nat? dan wordt het mischien door de blubber eraf gezogen. Met ijzers is dat ook zo:).

romy83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 15:25

t land is idd nat maar er ligt geen blubber, ze staan vooral steeds achterin en daar ook geen blub