Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) paarden stonden daar prima maar mocht na het rijden mijn paard geen handje haver geven omdat ze daar onhandelbaar van zou worden, mocht daar ook geen deken opleggen
dus ben na een jaar maar weer vertrokken.
)

Dus ging mijn paard naar een vakantieboerderij, waar ze zomerdag kon staan winterdag waren er niet genoeg stallen. Na die zomerperiode verhuisde ik naar een stal vlakbij mijn huis, leek ideaal. Totdat de eigenaar vervelend begon te doen omdat er teveel stro en hooi gebruikt werd, paarden kregen nog maar 2 plakken hooi per dag en ook stro werd zuinig mee gedaan. Maar de stallingsprijs ging wel flink omhoog. Paarden stonden vaak zonder water, eigenaar hield zich niet aan de afspraken. Ik heb daar 1.5 jaar gestaan. Toen ging ik een paard voor iemand bijrijden, zij kwam met het idee om mijn paard bij haar neer te zetten zodat ik beide paarden op 1 stal had staan. Daar heb ik volgens mij ook iets van 1.5 jaar gestaan, toen viel ik hoog zwanger van haar paard en had na die tijd weinig trek erin om dat paard nog weer te gaan rijden, het dier had niet zo'n leuk karakter. Ik had tenslotte de zorg van een kindje erbij gekregen. Toen heb ik de paarden dichter bij huis gehaald, ik had inmiddels een 2e erbij gekocht. Daarna heb ik 2 jaar ergens gestaan was een super plekje maar na een half jaar overleed de stalhouder. Zijn vrouw heeft het nog een jaar gedaan maar was ook al dik boven de 60, ze is er uiteindelijk mee gestopt. Toen vond ik een luxe stal wederom vlakbij, alleen was de stalhouder een vreemd mannetje vuurde vragen op je af als je bent toch niet zwanger en bedenk goed of je een relatie wilt met een beroepsmilitair. Hij hield zich niet aan de afspraken liet de paarden buiten staan terwijl de afspraak was dat ze op stal gezet zouden worden. Hij voerde niet toen mijn merrie binnen 14 dagen koliek had en hij dat niet gezien had (paard stond te zweten, kreunen, en ging liggen rollen) had ik er genoeg van. Ik mocht niemand mee nemen naar stal hij had allemaal vage regeltjes. Dat het 5 weken geduurd heeft toen was ik er helemaal zat van
Daarna heb ik 5 maanden op een andere stal gestaan, toen ik daar kwam was er geen bak en ook de stallen waar mijn paarden in zouden komen moesten nog gemaakt worden. 5 maanden later liepen we tegen de winter aan, had de hele zomer niet of nauwelijk kunnen rijden omdat het land te glad was. Er was nog steeds geen bak en ook de stallen warn niet af, ik heb er toen voor gekozen om wederom van stalling te wisselen ook om te voorkomen dat ik straks geen stalling zou vinden als het nog langer zou duren voordat er een bak was. Nu sta ik sinds oktober vorig jaar op een westernstal, ik ben daar de enige engelse ruiter dus eigenlijk best een aparte combinatie zo
Ze hebben een super plekje ik heb niets te klagen lessen zijn goed, de verzorging is super ik hoef nergens naar om te kijken. Het enige nadeel is dat het bedrijf zo goed loopt dat ze veel lessen hebben waardoor de bak in de avonduren niet vrij is. Overal is wat maar een plekje zoals dit zal ik niet snel weer vinden!
(behalve dan de tijd die ik haar eruit haalde om te rijden/poetsen e.d.). Ik moest daar verplicht hooi en stro afnemen tegen woekerprijzen en alles zelf doen/regelen. Ondanks dat bemoeiden ze zich wel overal mee (was een koeienboer). Stal was een oude koeiengroep met rubber matten over de roosters... Na 2 jaar gelukkig ander stekkie gevonden.
. Inmiddels heb ik daar een gezellig klein clubje dames verzameld en loopt alles (meestal
) soepel en gesmeerd
. Ik ben nu al twee jaar heel erg blij dat ik niet meer van anderen afhankelijk ben voor een plekje voor m'n paard. Mijn paard is inmiddels 22 en ik heb haar al 16 jaar. Ze gaat ook niet weg voor ze dood is.
) Paardje mag gratis staan als je 1 van m'n dravers traint.zelfde gevolgen al bij eerste stal en als ik niet kwam ,kwam paard ook niet buiten.Maar eigenaar zei wel dat hij buiten was geweest!Werd wel goed gevoeders en kreeg genoeg hooi en zo...