Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Typisch van die studentendingen zeg maar en daar houd ik nou juist precies niet van (ook al ben ik zelf student
). Op die internationale wedstrijden moet je eerst als team tegelijk (
) een proef rijden. Je hebt van te voren ongeveer 10 minuten de tijd om aan het paard te wennen waar je op moet rijden. Het is dus ook grotendeels mazzel of je een fijn paard of een lastig paard krijgt, zeg maar.
)!
) en vijf minuten stond mij inderdaad nog in de hersenen geschreven, maar dat leek mij zo absurd (ik vertrouwde die oude grijze cellen even niet meer) dat ik er voor de zekerheid 10 minuten van heb gemaakt. Maar het zal dus wel 5 zijn
.
en je kan uiteindelijk op het eind van de wedstrijd op Lichte Tour niveau eindigen (erg logisch
). Dus telkens als je een ronde doorgaat, gaat het niveau omhoog zeg maar. Hier zijn de paarden ook op afgesteld, dus de paarden worden beter naarmate het niveau omhoog gaat. Meestal regelen ze voor de finales (2 ruiters) oude Grand-Prix paarden. Dit is dus op zich wel leuk, maar de kans dat je in de finale komt, heeft meer met mazzel (juiste paarden) te maken als met rijkunst. En ook als je dus in de finale moet rijden heb je maar heel kort om die paarden in te rijden. Je moet trouwens ook een kur rijden in de finale (snap je het nog
), dus als je naar zo'n concours gaat en je denkt dat je een kans maakt voor de finale (totaal niet arrogant
) moet je een kur inclusief muziek al van te voren in elkaar gedraaid hebben. Bij de finale in Bern was deze geloof ik op ZZ-Licht niveau. Het komt er in feite op neer dat je muziek in elkaar draait zonder dat je het op een paard kan afstellen. Nou ja, persoonlijk vind ik het een beetje een grap (sorry hoor
), maar ja als je het leuk vind ..................
. Die kwamen voornamelijk voor het netwerken en het ne*ken. Echt waar, je kon geen deur opentrekken of er lag wat achter
. Ik was halverwege de week al misselijk.
. Ik weet wel dat je beiden moet doen als buitenlandruiter, je moet dus zowel springen als dressuren. Je hebt dus twee kansen. En het springen is uiteindelijk ook behoorlijk pittig, maar daar heb ik niet naar gekeken want dat vind ik eng
(er vielen er nog al wat).
) doordat je met zoveel nationaliteiten samen zit die allemaal student zijn en van paardrijden houden. Voor info over buitenlandwedstrijden kun je mailen naar cfesmits@hotmail.com of mij een PB sturen dan stuur ik het door.Death_Squad schreef:Zooow een aantal fabels een aantal feiten.
Elitair gedoe? Alleen maar zuipen, ne*ken, dat het niks met paardensport te maken heeft?
Raar, ik begrijp van Fries dat ze mee is geweest naar Bern naar de WUEC2000, ik was toen nog geen SNS lid, ben dat pas in 2001 geworden, en ben ik inmiddels naar een aantal wedstrijden meegeweest, en heb zelf ook al eens meegereden bij een SO (stedenontmoeting) in Enschede. Maar dan zou ze (als ze vaker mee is geweest) toch wel eea meegekregen moeten hebben van hoe het allemaal objectief in elkaar steekt.
Het is wel zo dat de binnenlandruiters en de buitenlandruiters 'gescheiden' van elkaar bestaan, ze vallen beide onder de SNS maar hebben een eigen commissaris die zich ermee bezig houd. Het is dus niet zo dat het 2 verschillende organisaties zijn!
Dat het grote drankorgien zijn, dat er alleen maar genaaid word en wat dan allemaal nog niet meer is toch redelijk overdreven, er gebeuren zeker wel dingen die in ieder studentenhuis/vereniging ook gebeuren, maar je kan het ook overdrijven. Je hoeft er niet te drinken om het gezellig te hebben, er zijn ook zat mensen die niet drinken.
, even voor de duidelijkheid: ik voel me totaal niet aangevallen hoor
!
). Ik ben inderdaad naar de WUEC 2000 meegeweest en had gelukkig nog het voordeel dat we in de kazerne qua slaapplaats ingedeeld waren (was eigenlijk alleen voor de ruiters, niet voor de supporters). De andere optie was een bunker.
. Er werd gewoon overal gene*kt, als je daarvan houdt is dat natuurlijk geen probleem...... grijp je kans zou ik zeggen
Maar af en toe had ik het echt wel gehad, om als ik om netjes mijn tanden te poetsen
de doucheruimte inging daar een paartje te zien liggen ******:r . Op het laatst lagen ze trouwens door een groot deel van de kazerne verspreid en we zijn één keer langs de bunker gegaan en daar was het nog vele malen erger (sorry Death_Squad, het is echt waar
)
), maar de overgrote meerderheid is gewoon bezig met zuipen & naaien, nou ja, moeten zij weten....... mijn stijl is het niet, maar ik ben dan ook niet het typische studentefiguurtje dat al jaren het leven in een studentenhuis gewend is (en dan nog gaat het er daar niet zo aan toe). Dus voor mij was het gewoon een grote schok
, 'little girl in the big city' zeg maar.