Geen respect voor schrikdraad!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carlijnes

Geen respect voor schrikdraad!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:48

Help, mijn paard blijft uitbreken door onder het schrikdraad door de lopen.
Er heeft een tijdje geen stroom op gestaan (was mij niet verteld door de eigenaar van stal) en nu heeft mijn paard geen respect meer voor schrikdraad. De eigenaar wil nu dat ik een andere stal zoek voor mijn paard, omdat hij het draad stuk maakt en telkens uit breekt. Het is enkel draad en in niet al te beste staat. Ik vind het vreselijk en wil daar niet weg, het paard staat nu binnen en dat is ook geen oplossing.

Heeft iemand een idee hoe ik hem weer kan leren achter het draad te blijven of een andere omheining dan schrikdraad?

KiWiKo

Re: Geen respect voor schrikdraad!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:49

gewoon heel, heel goed stroom opzetten....... is het respect voor het draadje snel hersteld Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:49

Tweede draadje spannen op lagere hoogte helpt vaak Ja Ik ken ook zo'n uitbreker die nergens van onder de indruk is.

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:00

In plaats van weg te gaan, moeten. kun je zelf het draadje vervangen en een 2e draadje spannen. Vergeet er dan ook geen Stroom op te zetten!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:56

Door op het halster een antenne van glad draad te maken en te zorgen dat die antenne goed contact maakt met het hoofd krijgt je paard bij iedere aanraking van de omheining direct een schok.
Het ziet er wat sneu uit maar werkt perfect.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat er altijd goed stroom op staat.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:03

Het kan zijn dat er niet overal spanning opstaat doordat het 'wegloopt' via planten die er tegenaan staan of zo. Wij hebben het apparaat trouwens op netstroom, ipv een batterij, werkt een stuk beter! (weet ik uit ervaring..)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:06

stroom draad op meerder hoogtes plaatsen. en heel goed stroom erop is het zo over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:07

dit heeft mijn pony ook gehad, die kroop er lekker onderdoor, in stap, heel rustig.. wij hebben toen hij bij kwam (toen was hij 4 maanden) 2 draden + lint gespannen, nu loopt hij vaak nog met 2 draden, en soms met 1 draad (ligt er maar net aan in welk land hij loopt) hij heeft er nu wel meer respect voor Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:13

Albert schreef:
Door op het halster een antenne van glad draad te maken en te zorgen dat die antenne goed contact maakt met het hoofd krijgt je paard bij iedere aanraking van de omheining direct een schok.
Het ziet er wat sneu uit maar werkt perfect.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat er altijd goed stroom op staat.

vind je het heel erg als ik dat erug sneu vind ?

maare idd gewoon 2 draden spannen Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:18

Zorgen dat er goed stroom op de draad staat. Hoger amperage..
Dan je paard een keer met zijn kont er tegenaan zetten, zodat hij een paar keer een goeie opdonder krijgt.
Wel opletten dat je je paard niet aan raakt, en een touw hebt wat geen stroom geleid Haha!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:21

De tips van de voorgaande bokkers zijn het proberen waard. Wat betreft de antenne, het is pas echt sneu om de antenne niet te proberen, zodat de pony opnieuw uitbreekt, en een ongeluk veroorzaakt.

Wat de 2e draad betreft: prima idee, maar een zuinige staleigenaar zou weleens bezwaren kunnen maken...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:24

MEt mijn vorige pony heb ik alles geprobeerd.
Tot en met schrikdraad in het water hangen e.d.
Je hoorde het echt knallen maar hij liep gewoon door.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:28

koperdraad/ ijzerdraad in zijn voorpluk en manen vlechten, zodat hij echt een opdonder krijgt als hij er onderdoor wil
aan de andere kant, als je stalhouder niet wil investeren in goede omheining (voldoende stroom, goed lint) moet je je ook afvragen of je daar wel wil blijven staan, wat als hij daardoor wel voor een auto komt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:50

Ik vind dat van die antenne niet sneu hoor Mijn idee was ook gelijk: duw hem der eens tegen. Het is SCHRIKdraad hoor, de meeste paarden leren het te respecteren door er een keer van te schrikken.

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:02

Kun je niet zelf schrikdraad kopen, en bijvoorbeeld een stuk afzetten waar je hem in zet, met goed schriklint wat goed geleid moet er geen probleem zijn. Als hij dan weer wat meer respect heeft gekregen kan hij altijd weer terug in z'n eigen wei.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:10

Alle tips hier heb ik ook al geprobeerd, ik heb ook zo'n uitbreker, die het allemaal niets interesseert. Lees dus even mee of de gouden tip nog voorbij komt.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:23

luxje schreef:
koperdraad/ ijzerdraad in zijn voorpluk en manen vlechten, zodat hij echt een opdonder krijgt als hij er onderdoor wil
aan de andere kant, als je stalhouder niet wil investeren in goede omheining (voldoende stroom, goed lint) moet je je ook afvragen of je daar wel wil blijven staan, wat als hij daardoor wel voor een auto komt?

Ik geef de stalhouder geen ongelijk. Zij heeft het enige paard dat er onderdoor gaat. Waarom moet hij in iets invensteren terwijl hij nooit weet hoelang zij blijft.
TS zorg dat jezelf ervoor zorgt dat je paard handelbaar is in de wei en investeer hierin.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:52

Ik zou dd proberen of je er zelf wat aan kan doen. En als je evt weggaat kan je altijd die extra spullen weer meenemen.
Mijn pony's hadden op een gegeven moment ook geen respect meer voor het stroom (batterij) toen heb ik een nieuw apparaat gekocht die loopt op een autoaccu, perfect ding. Mijn pony wilde met zijn lippen het draad pakken en hij kreeg me toch een opdonder!! Sindsdien heeft hij heel erg veel respect ervoor gekregen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:56

sorry hoor alani, maar er HOORT gewoon stroom op!
dus omdat die staleigenaar zo zuinig is omdat er een tijdje geen stroom op stond moet ze maar weg?!
ik vind het zijn eigen stomme schuld, die antenne is wel een idee..

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:00

Alani schreef:
luxje schreef:

Ik geef de stalhouder geen ongelijk. Zij heeft het enige paard dat er onderdoor gaat. Waarom moet hij in iets invensteren terwijl hij nooit weet hoelang zij blijft.
TS zorg dat jezelf ervoor zorgt dat je paard handelbaar is in de wei en investeer hierin.

ze betaalt wél stalgeld.. dus mag je wel wat terugverwachten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:16

jeetje wat een dillema heb je al geprobeert om er veel stroom op te zetten?

Ja ze betaald wel stalgeld maar goed denk dat je beter anders zelf een stuk extra stroomdraad kan kopen een grote rol bij welkoop is nog niet eens zo duur

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:13

echt hee Knipoog

daarom..

Thalita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:46

met een antenne het is misschien wel sneu
maar zo Leert je paard het snelst om er weer respect voor te krijgen .

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:28

moonfish13 schreef:
dus omdat die staleigenaar zo zuinig is omdat er een tijdje geen stroom op stond moet ze maar weg?!

Wat ik uit de tekst van de ts begrijp is dat er een tijdje geen stroom heeft opgestaan, maar inmiddels wel weer. De een kun je achter een draadje houden en sommige donderen door alle draden heen hoeveel stroom er ook op staat. De staleigenaar hoort te zorgen voor een deugelijke afrastering maar hoeft er geen vesting van te maken, omdat er steeds EENTJE doorgaat. Reden zie mijn standpunt omtrent continuïteit.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:31

Alani schreef:
moonfish13 schreef:

Wat ik uit de tekst van de ts begrijp is dat er een tijdje geen stroom heeft opgestaan, maar inmiddels wel weer. De een kun je achter een draadje houden en sommige donderen door alle draden heen hoeveel stroom er ook op staat. De staleigenaar hoort te zorgen voor een deugelijke afrastering maar hoeft er geen vesting van te maken, omdat er steeds EENTJE doorgaat. Reden zie mijn standpunt omtrent continuïteit.

als de eigenaar een perfecte pensionstalling wil dan moet je niet op dat kleine bedrag voor een extra stroomdraad letten.
{ en anders koopt ze hem zelf }