Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik ken ook zo'n uitbreker die nergens van onder de indruk is.
Albert schreef:Door op het halster een antenne van glad draad te maken en te zorgen dat die antenne goed contact maakt met het hoofd krijgt je paard bij iedere aanraking van de omheining direct een schok.
Het ziet er wat sneu uit maar werkt perfect.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat er altijd goed stroom op staat.
Mijn idee was ook gelijk: duw hem der eens tegen. Het is SCHRIKdraad hoor, de meeste paarden leren het te respecteren door er een keer van te schrikken. luxje schreef:koperdraad/ ijzerdraad in zijn voorpluk en manen vlechten, zodat hij echt een opdonder krijgt als hij er onderdoor wil
aan de andere kant, als je stalhouder niet wil investeren in goede omheining (voldoende stroom, goed lint) moet je je ook afvragen of je daar wel wil blijven staan, wat als hij daardoor wel voor een auto komt?
Alani schreef:luxje schreef:koperdraad/ ijzerdraad in zijn voorpluk en manen vlechten, zodat hij echt een opdonder krijgt als hij er onderdoor wil
aan de andere kant, als je stalhouder niet wil investeren in goede omheining (voldoende stroom, goed lint) moet je je ook afvragen of je daar wel wil blijven staan, wat als hij daardoor wel voor een auto komt?
Ik geef de stalhouder geen ongelijk. Zij heeft het enige paard dat er onderdoor gaat. Waarom moet hij in iets invensteren terwijl hij nooit weet hoelang zij blijft.
TS zorg dat jezelf ervoor zorgt dat je paard handelbaar is in de wei en investeer hierin.

moonfish13 schreef:sorry hoor alani, maar er HOORT gewoon stroom op!
dus omdat die staleigenaar zo zuinig is omdat er een tijdje geen stroom op stond moet ze maar weg?!
ik vind het zijn eigen stomme schuld, die antenne is wel een idee..
Alani schreef:moonfish13 schreef:sorry hoor alani, maar er HOORT gewoon stroom op!
dus omdat die staleigenaar zo zuinig is omdat er een tijdje geen stroom op stond moet ze maar weg?!
ik vind het zijn eigen stomme schuld, die antenne is wel een idee..
Wat ik uit de tekst van de ts begrijp is dat er een tijdje geen stroom heeft opgestaan, maar inmiddels wel weer. De een kun je achter een draadje houden en sommige donderen door alle draden heen hoeveel stroom er ook op staat. De staleigenaar hoort te zorgen voor een deugelijke afrastering maar hoeft er geen vesting van te maken, omdat er steeds EENTJE doorgaat. Reden zie mijn standpunt omtrent continuïteit.