st jacobskruid> laten spuiten? kosten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

st jacobskruid> laten spuiten? kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 13:45

wie heeft er wel eens zijn weide laten spuiten tegen sint jacobskruid en wat zijn de kosten hiervan? ben het een beetje zat om elk jaar alles te plukken. het komt het volgende jaar net zo hard weer terug. ik hoorde dat als je laat spuiten dat het voor altijd weg is?

madamX

Re: st jacobskruid> laten spuiten? kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:37

Wat de kosten zijn...is verschillend; gewoon informeren bij een loonwerker.
Plukken heeft geen zin, sterker nog, verlengt de levensduur van de plant en zorgt ervoor dat het zich kan vermeerderen.
Dat het door het spuiten voor altijd wegblijft is onzin. Dit ligt aan hoe groot het plantje al is tijdens het spuiten maar nog belangrijker: het voorkomen en terugkomen van kruiskruid is afhankelijk van je weidebeheer. Beweiding, bemesting, grassoort, etc. spelen allemaal een belangrijke rol. Met spuiten alleen ben je er dus niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:56

Ik haal elk jaar de plantjes met de wortel en al eruit. Spuiten heb ik ooit in de P&S gelezen dat dat niet zoveel nut heeft.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:18

pffff ja wij plukken ons ook weer een ongeluk. we hebben het er wel over gehad om alles dood te laten spuiten, maar dan konden de paarden ongeveer 3 kwart jaar het land niet op..
Kosten weet ik zo niet, maar zal niet goedkoop zijn, ligt er natuurlijk ook aan hoeveel land je hebt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:24

Steken kan best werken, maar je moet oppassen dat je de grond zo min mogelijk verstoord, want dan krijg je nieuwe plantjes.
Laat een grondmonster onderzoeken en vraag een mestadvies. JKK kan slecht tegen mest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:26

De kosten van spuiten kun je beter navragen aan de plaatselijk loonwerker Lachen

Als je ze eruit trekt, gooi op die plaats een hand kunstmest...dat vind een overgebleven restje niet leuk Haha!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:26

Volgens mij kun je ze wel weg spuiten met MCPA of MCPP een van tweeen.
Ik weet ook nooit welke dus gooi ik ze door elkaar in de rugspuit en maak ik een rondje ridderzuring ,akkerdistel , brandnetel en kruiskruid!!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:28

ik weet niet hoe dur het is. maar als je alles laat spuiten zou ik het wel laten drezen hebben wij ook moeten doen en nu is het helemaal weg. of je moet alles met wortel en al eruit trekken dat wilt ook helpen