Moeilijke keuze i.v.m stalling!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brendaa

Moeilijke keuze i.v.m stalling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 12:47

hallo,

Ik heb even jullie hulp nodig. Het zit dus zo..

Mijn fjord staat in de winter hier bij mij in dord en in de zomer in renesse (waar ik dan ook ben).
Nu hebben we hier in dord dus echt een super plekje gevonden wat 5 minuten van mij afligt. Ze staat daar bij een boer die zelf 2 stallen heeft en weidegang. Hij heeft zelf ook een fjord, en het was daar echt perfect! Maar nu kreeg ik te horen dat hij er over aan het nadenken is om er mee te stoppen (de man is al oud)! Dan doet hij zijn eigen paardje weg, en hij heeft mij gevraagd naar andere stalling te zoeken.

Nu dacht ik eraan,samen met mijn vader. Om die stallen en weidegang dus te blijven huren. En dat ik dus alles zelf ga doen. Dus zelf sochtend's voeren, in de wei zetten, savond's weer binnenhalen, mesten en dan dus ook nog rijden. Ik heb het er wel voor over, maar ik heb ook nog mijn opleiding en werk, dus krijg ik het wel druk. Ten tweede hebben we dan een stal over die wel gevuld moet worden omdat mijn paard niet allen kan staan. Nu zijn er 2 mogelijkheden:

1 - Iemand zoeken die erbij wilt staan en dus ook meebetaalt. Alleen die gene moet dus zomer's iets anders zoeken wat mij niet zo fijn lijkt voor die gene.
2 - Ik breid mijn kudde uit Haha! , Wat ik zelf echt heel graag wil. Alleen tjaa, extra kosten.

Een andere stal zoeken is ook niet echt de beste oplossing want alles is of ver weg, waardoor ik dus ook meer tijd kwijt ben, of het is vol of het is mega duur.

En als ik dan toch al extra tijd kwijt ben aan ze voeren en buiten zetten en mesten, dan liever voor mijn eigen paardjes dan voor mijn eigen paardje en een ander paardje.

Het heeft allemaal zijn voordelen en nadelen, wat zouden jullie doen of wie heeft er nog tips? Ik kan het echt gebruiken.. zit een beetje met mijn handen in het haar!

Bedankt voor het lezen, mvg brenda

Onali

Re: Moeilijke keuze i.v.m stalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:52

Ik zou de andere pensionstallingen proberen en eerlijk gezegd verbaasd me dit niks. Mijn shet heeft 2 maanden bij de broer van deze boer gestaan en hij maakte al een opmerking hierover. Ik weet dat er bij Kop van het Land, bij het pontje aankomende winter een plaatsje vrij komt. probeer het daar eens.
Dus niet bij van Leeuwen met de drafbaan, maar echt pal naast de pont.
Succes.

Cees Valk is niet zo duur, hij is alleen een .

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 13:17

Jaa bedankt, ik ga het zeker daar proberen!

cees valk is voor mij ook niet echt een oplossing.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:18

het is dat ik verhuisd ben anders had ik graag daar gestaan met mn fjord. Is inderdaad heerlijk dichtbij.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:24

waarom kan een evt pensionpard daar in de zomer niet blijven staan?je kan dan toch de stal gewoon door blijven huren en verhuren in de zomer en wellicht een 2e pensiongast erbij nemen tijdens het zomer seizoen.
daarnaast kan dan je pensiongast ook meehelpen met buiten zetten en voeren zodat je er niet alleen voor staat Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:25

hmmmm.. balen inderdaad...

en als je nou iemand anders erbij neemt...

Die je in de winter als jouw paard er is wel mee voert..
(en dat uiteraard ook berekenen in de winter!!!)
(betalen laten voor stalling, voer, stro en voeren...)

Ze zelf laat mesten..
(of dat ook doet en ze laat betalen voor het uitmesten..)

En dat ze in de zomer alles zelf moeten doen?
(zodat ze betalen voor stalling, voer en stro?)

Dan hoeven die andere mensen niet zomers van het landje af..
Kan jij lekker naar Renesse..
en krijg je toch nog je stal geld.....

of mee laten werken, wat hierboven ook wordt gezegd..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:00

Van mij ook de vraag waarom medehuurder zomers van het land af moet...

Ik zou een meeverzorgende paardeneigenaar zoeken zodat je niet alles alleen (met je vader) hoeft te doen, maar een rooster kunt maken. Zomers moet diegene dan zelf zijn/haar paard doen, maar als ze dag en nacht in de wei kunnen lopen moet dat haalbaar zijn.

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 19:44

Het probleem is al opgelost! Bedankt voor jullie tips!~

gr brenda

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:51

Dan wil ik toch graag weten wat je uiteindelijk hebt gedaan? Ontzettend leuke fjord trouwens! Lovers