Gisteren heb ik, samen met een vriendin, noodgedwongen onze paarden verhuisd naar een nieuwe stek.
Op die stek staan drie andere ponies waarvan 1 dominant merrietje van 33, een oudere fjordenruin met artrose en een shetlandermerrie.
Mijn paard en het paard van mijn vriendin zijn ijslanders en hebben lang op de vorige plek gestaan. Mijn paard is een zeer dominante ruin en haar paard een merrie.
Nu was ik vandaag op stal om te kijken hoe het ging en ik schrok eigenlijk best wel van wat ik zag. Mijn paard drijft de merrie van mijn vriendin continue in een hoekje als ware het een hengst (hoofd heel laag en opdrijven).
Zij mag niet naar de andere paarden toe van hem. Ook wil hij continue eruit, terug naar de vorige stal (bevindt zich op ong. 2 km van de nieuwe stek).
Toen ik aankwam, was mijn vriendin net een rondje aan het rijden met haar merrie en mijn paard werd helemaal gek. Alleen maar heen en weer rennen en hinniken.
Ik heb het gevoel dat hij vreselijke heimwee heeft naar de oude plek....hoe lang duurt het nou ongeveer voordat een paard gewend is en zich "thuis" voelt?