Vreselijk moeilijke keuze

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Vreselijk moeilijke keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 07:11

Bokkers,

Ik sta voor een hélé moeilijke keuze. Mijn pony Jazz is sinds april van mij (eerst was ze van me zus en was ik de leaser zegmaar). Het ging allemaal goed maar ik merkte dat als ik echt goed wil leren voor school en echt de tijd er voor neem niet genoeg tijd heb voor Jazz. Eerst was dat niet zo erg omdat me zus dan kon maar die word ook steeds drukker met school. Ze was deze week bevangen en de DA zei dat we haar nu echt een 'sportpony' moesten maken zodat ze goed op gewicht bleef en de kans dat ze weer bevangen word kleiner is.

Maar ik kon haar dus geen sportpony maken omdat ik gewoon niet genoeg tijd heb om alles te doen. Dus ik had hier een adv gezet voor verzorger gezocht en ook op MP ik had leuke reacties en er was afgelopen woensdag met de stalhouder afgesproken dat het mocht en er zou dus een heel leuk meisje komen.

Omdat ze bevangen is moet ze medicijnen dus ga ik elke avond naar haar toe. Dit keer was ik in me eentje en kwam de stalhouder opeens naar me toe dat hij het niet meer wou en toen heeft hij ook een paar opmerkingen gemaakt die niet helemaal eerlijk waren.

Maar het komt er dus op neer dat ik geen verzorger kan dus kan ik haar niet de beweging geven die ze nodig heeft. Nu heb ik 2 keuzes :

1.

Of ik doe haar terug naar de oude eigenaar (dat is de afspraak als ik haar niet meer kan houden) en dan blijft ze gewoon staan waar ze nu staat.

2.

Ik kan misschien een andere stalling krijgen hier wat verder vandaan en dan blijft ze gewoon van mij maar nu mijn probleem. De oude eigenaar (de fokker) heeft met ons een afspraak gemaakt toen we haar kochten dat ze op die boerderij bleef staan en als we haar weg deden dat ze dan automatisch naar hun ging. Die oude eigenaar helpt met alles (omdat ik nog jong ben dus nog niet alles zelf kan regelen). Ze vind het goed zegt ze maar ik vind eigenlijk toch niet dat ik dat kan maken omdat zij altijd geholpen heeft als het nodig was en door die afspraak.

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Kunnen jullie mij 'wijze' raad geven? Tong uitsteken

Bedankt voor het lezen van het nogal lange verhaal haha. Ik hoop snel op reacties Haha!

Nanne

Re: Vreselijk moeilijke keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 07:23

Tja, ik denk niet dat een ander jou kan helpen deze moeilijke keuze te maken.

Je moet gewoon kijken wat het beste is voor de pony, en hoe moeilijk het ook is, geen rekening houden met jij wilt.
Maar puur naar het belang van de pony kijken.

Succes met je beslissing! Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 07:24

Ja, ik weet wel dat ik zelf moet kiezen maar ik zou wel willen weten wat jullie zouden doen.

Ik denk dat ik maar voor keuze 1 moet gaan, dan blijft ze gewoon bij de oude eigenaar op dezelfde boerderij. Veel makkelijker voor haar en dan heb ik geen schuldgevoel behalve dan dat ik haar weg doe.

Bedankt Haha!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 07:25

meid toch, waarom laat je je zo leiden door andere mensen?

Vind het raar dat je geen verzorgster mag nemen van de staleigenaar, het is toch jou pony? Raar ook dat je je eigen pony niet mag verzetten van stal van de oude eigenaar...

Als je echt gehecht bent aan je paardje, verzet haar dan naar een andere stal en zoek iemand die leuk met haar kan bezig zijn!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 07:27

misschien kan je haar terug doen,
en zelf een leuke recreatiepony kopen, en die bij een boer zetten?
met al die afspraken rond deze pony klinkt het helemaal niet alsof het echt je eigen is.
ik bedoel ze zal wel van jou zijn, maar je hebt er wel erg weinig over te vertellen vind ik..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 07:28

Die stalhouder wil het niet omdat er dan teveel mensen lopen. Hij vind dat als we het niet kunnen betalen of geen tijd hebben dat we ze maar moeten verkopen, ik moet het echt niet proberen. Ik mag haar dus wel verzetten van de oude eigenaar maar ik weet niet of ik dat wel wil omdat hun altijd mij geholpen hebben en altijd voor me klaar stonden en dan zou ik nu opeens hun 'oude' pony verhuizen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 07:29

Marigold schreef:
misschien kan je haar terug doen,
en zelf een leuke recreatiepony kopen, en die bij een boer zetten?
met al die afspraken rond deze pony klinkt het helemaal niet alsof het echt je eigen is.
ik bedoel ze zal wel van jou zijn, maar je hebt er wel erg weinig over te vertellen vind ik..

Dat heb ik wel, maar ze willen gewoon haar niet kwijt raken. Ik mag haar dus wel verplaatsen de enige afspraak die er is is eigenlijk nog dat als ik haar verkoop dat ik haar dan aan hun verkoop.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 07:31

Als je geen tijd/zin hebt om je pony te verzorgen, doe 'm dan gewoon weg en gun 'm een beter leventje bij iemand anders! Simpel toch?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 07:32

Ik heb er wel zin in, heel veel juist. Anders had ik niet eens over keuze 2 nagedacht. Ik kom er nu zo'n 4x per week en met die medicijnen kom ik er elke dag. Maar oke jij zou dus voor keuze 1 gaan. En als ze naar keuze 2 zou gaan zou ik nog meer tijd kunnen maken want dan kan ik vanuit school en ik heb daar ook meteen een verzorger.

Allemaal bedankt voor de snelle reacties.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:06

Citaat:
De oude eigenaar (de fokker) heeft met ons een afspraak gemaakt toen we haar kochten dat ze op die boerderij bleef staan en als we haar weg deden dat ze dan automatisch naar hun ging. Die oude eigenaar helpt met alles (omdat ik nog jong ben dus nog niet alles zelf kan regelen). Ze vind het goed zegt ze maar ik vind eigenlijk toch niet dat ik dat kan maken omdat zij altijd geholpen heeft als het nodig was en door die afspraak.

Ik vraag me af wie hier nou de officiele eigenaar is van het paard.

Het zou lekker zijn als de vorige eigenaar alles bepaalt terwijl jij(of je ouders) alles eromheen betaald. Wat als je volgende maand gaat verhuizen naar een andere provincie...moet je je paard dan inleveren?
Paard verkocht is verkocht dan moeten die oude eigenaren niet meer zeuren.

De oplossing die ik zou hebben:

Je zoekt een pensionstal waar je niet zo'n lastige pensionhouder hebt en dan zoek je voor die andere dagen een bijrijder.
Verder is het echt niet erg als je paard 1 of 2 dagen in de wei vertoefd(mits hij straks weer gezond is) vaak blijven ze daar alleen maar fris en fruitig van.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:14

Pistasche schreef:
Ik heb er wel zin in, heel veel juist. Anders had ik niet eens over keuze 2 nagedacht. Ik kom er nu zo'n 4x per week en met die medicijnen kom ik er elke dag. Maar oke jij zou dus voor keuze 1 gaan. En als ze naar keuze 2 zou gaan zou ik nog meer tijd kunnen maken want dan kan ik vanuit school en ik heb daar ook meteen een verzorger.

als je maar 4x per week tijd hebt voor je paardje zou inderdaad is in mijn ogen keuze 1 inderdaad de beste. Een paard moet gewoon elke dag er uit komen en zijn ei kwijt kunnen maar dat is mijn idee.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 09:29

Cowgirl schreef:
Citaat:
De oude eigenaar (de fokker) heeft met ons een afspraak gemaakt toen we haar kochten dat ze op die boerderij bleef staan en als we haar weg deden dat ze dan automatisch naar hun ging. Die oude eigenaar helpt met alles (omdat ik nog jong ben dus nog niet alles zelf kan regelen). Ze vind het goed zegt ze maar ik vind eigenlijk toch niet dat ik dat kan maken omdat zij altijd geholpen heeft als het nodig was en door die afspraak.

Ik vraag me af wie hier nou de officiele eigenaar is van het paard.

Het zou lekker zijn als de vorige eigenaar alles bepaalt terwijl jij(of je ouders) alles eromheen betaald. Wat als je volgende maand gaat verhuizen naar een andere provincie...moet je je paard dan inleveren?
Paard verkocht is verkocht dan moeten die oude eigenaren niet meer zeuren.

De oplossing die ik zou hebben:

Je zoekt een pensionstal waar je niet zo'n lastige pensionhouder hebt en dan zoek je voor die andere dagen een bijrijder.
Verder is het echt niet erg als je paard 1 of 2 dagen in de wei vertoefd(mits hij straks weer gezond is) vaak blijven ze daar alleen maar fris en fruitig van.

Ja ik wil haar graag houden maar die vorige eigenaar vind het dus ook goed dat ze weggaat maar ik moet er echt nog goed over nadenken. Ze staat normaal en op die nieuwe stal 24/7 in de wei en 4x per week doe ik nu iets intensief met haar en de rest (2/3 dagen) komen we meestal een keertje poetsen of wandelen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 09:30

sandr0 schreef:
Pistasche schreef:

als je maar 4x per week tijd hebt voor je paardje zou inderdaad is in mijn ogen keuze 1 inderdaad de beste. Een paard moet gewoon elke dag er uit komen en zijn ei kwijt kunnen maar dat is mijn idee.

Mmm ja, bedankt voor de reactie. Ik kom er wel bijna elke dag maar net als me reactie hierboven doe ik 4x per week intensief en de rest gewoon poetsen en wandelen en ze staat 24/7 op de wei dus haar ei kwijt kan ze wel denk ik Knipoog
En als ze op die nieuwe stal staat heb ik dus ook iemand die haar voor mij kan doen als ik niet kan en ik kan er vanuit school meteen heen.

Allemaal weer bedankt Haha!

saab1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:40

ik zou hem gewoon lekker naar een andere stal verhuizen en een leuke bijrijder zoeken

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:21

Zet haar toch op een andere stal neer, die vorige eigenaren hebben zich nou toch niet meer te moeien verkocht is verkocht en jij doet met jouw pony wat jij wil.
Je gaat je pony nou toch niet verkopen om dat zij niet willen dat je een verzorger neemt.

Verander van stal zoek een verzorger en als je weggaat geef de eigenaars van die oude stal iets bosje bloemen of een kaartje met bedankt voor al de hulp die je gegeven hebt met mijn pony, zo kom je ook niet ondankbaar over.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:09

Je bevangen pony 24/7 in de wei houden lijkt me ook niet echt een strak plan. Je kan ook zorgen dat ze in conditie blijft (niet te dik en dus kans op herhaling ziekte) door haar veel minder op het gras te laten, wellicht op een paddock te houden met overjarig hooi, en dan een paar uur gras per dag op veilige dagen en tijden. Dan lijkt mij 4x per week rijden echt wel voldoende.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:11

Weer bedankt voor de reacties, ik ben al op zoek naar een andere stal en ik heb al een paar leuke plekken gezien en ga nog even rondvragen.

Nu ze bevangen is staat ze niet op de wei, ze staat nu op stal met oud hooi en ze gaat s'avonds even in een klein weitje. Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:12

ik snap het niet zo goed.. verkocht is verkocht toch? dan kan hij toch niet ineens gaan eisen dat je blijft staan op die boerderij? dat vind k net zoiets als ja je mag mn paard wel kopen, maar als ik wil dat die terugkomt komt die terug.. nee zo werkt het niet..
Ik kan uit je stuk opmaken dat je de pony helemaal niet weg wilt hebben, dus ik zou lekker naar een andere stal gaan als je geen een of ander contract heb getekend, en een leuk verzorgmeisje zoeken! zo heb ik het ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:05

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-22 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:16

Meis.. Ach gut

Jazz is van jou hoor, niet van de vorige eigenaren!
Die afspraak over terugkopen blijft ook bestaan als je haar op de andere stal neerzet.

Ik zou haar gewoon verplaatsen, je weet immers al hoe ik over 'de boer' denk. Knipoog
Bovendien kan dat meisje je dan gewoon blijven helpen, een leuke kans voor haar en jij bent er zeker mee geholpen!
Ik zou Jazz dus zeker nog niet wegdoen, die pony hoort echt bij jullie.
Vier dagen per week ben je er intensief mee bezig en de andere dagen kan ze constant op de wei, mevrouw kan echt haar energie wel kwijt hoor!

Dus stop met je zorgen te maken, dat is niet goed voor je.
Je bent ontzettend goed voor haar en samen met die verzorgster kun je Jazz straks alles bieden als jij het wat te druk hebt.
Over zo'n anderhalve maand is het weer zomervakantie en dan hebben jullie beide alle tijd van de wereld voor Jazz, het zou zonde zijn als ze dan weg is.

Mocht je nog wat kwijt willen erover, PB-box is altijd geopend voor je, maar dat wist je al!
Ik wens je nog veel succes met je beslissing, maar ik zou haar dus gewoon houden!

Dikke knuffel & Xx Belinda

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:20

Jannepauli schreef:
Als je geen tijd/zin hebt om je pony te verzorgen, doe 'm dan gewoon weg en gun 'm een beter leventje bij iemand anders! Simpel toch?

waar slaat dit nu weer op?!
daar gaat het toch niet om, ts is aan het nadenken wat het eerlijkste is en dan krijgt ze zo'n reactie!

ts, lekker verhuizen en een bijrijdster zoeken! hij heeft niks over je pony te zeggen.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:42

Hoi,

Zal lekker verhuizen naar de andere stal, en ik begrijp uit jou berichten dat de vorige eigenaren dit ook geen probleem vindt. Zoiezo mag jij natuurlijk bepalen wat je doet. Maar volgens mij doe je het hardstikke goed.

Succes ermee. Mirjam

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:50

gekocht is gekocht en soms komen er puntjes in het leven die jouw leven doen veranderen en dat staat los van de oude eigenaar.
Ik vind niet dat de oude eignaar jouw kan verplichten er blijven staan

De stalhouder vind ik een onsymapthieke vent...je mag niks en je moet van alles

Als jij van die pony houdt en geen leven zonder hem wilt, dan moet je hem verplaatsen naar een andere stal

ik zou het wel weten

Presto_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:06

het zou heel egoistish zijn als je nu ana jezelf denkt.
denk dus ana je pony.
en als je het paard terug gefet ana de oude eigenaar? kan je haar dan nog zien? en verzorgen als je tijd hbet? want dan kun je hara toch blijven zien en wordt ze ook goed verzorgt!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:13

Presto_Lover schreef:
het zou heel egoistish zijn als je nu ana jezelf denkt.
denk dus ana je pony.
en als je het paard terug gefet ana de oude eigenaar? kan je haar dan nog zien? en verzorgen als je tijd hbet? want dan kun je hara toch blijven zien en wordt ze ook goed verzorgt!

Ik weet niet hoor.. Maar mij wekt niet de indruk dat ze aan zichzelf denk! maar juist aan haar pony!
En wat is er nou mis mee als je voor een paar dagen een verzorgster heb??
Die pony zal het alleen maar heerlijk vinden!