Ik sta voor een hélé moeilijke keuze. Mijn pony Jazz is sinds april van mij (eerst was ze van me zus en was ik de leaser zegmaar). Het ging allemaal goed maar ik merkte dat als ik echt goed wil leren voor school en echt de tijd er voor neem niet genoeg tijd heb voor Jazz. Eerst was dat niet zo erg omdat me zus dan kon maar die word ook steeds drukker met school. Ze was deze week bevangen en de DA zei dat we haar nu echt een 'sportpony' moesten maken zodat ze goed op gewicht bleef en de kans dat ze weer bevangen word kleiner is.
Maar ik kon haar dus geen sportpony maken omdat ik gewoon niet genoeg tijd heb om alles te doen. Dus ik had hier een adv gezet voor verzorger gezocht en ook op MP ik had leuke reacties en er was afgelopen woensdag met de stalhouder afgesproken dat het mocht en er zou dus een heel leuk meisje komen.
Omdat ze bevangen is moet ze medicijnen dus ga ik elke avond naar haar toe. Dit keer was ik in me eentje en kwam de stalhouder opeens naar me toe dat hij het niet meer wou en toen heeft hij ook een paar opmerkingen gemaakt die niet helemaal eerlijk waren.
Maar het komt er dus op neer dat ik geen verzorger kan dus kan ik haar niet de beweging geven die ze nodig heeft. Nu heb ik 2 keuzes :
1.
Of ik doe haar terug naar de oude eigenaar (dat is de afspraak als ik haar niet meer kan houden) en dan blijft ze gewoon staan waar ze nu staat.
2.
Ik kan misschien een andere stalling krijgen hier wat verder vandaan en dan blijft ze gewoon van mij maar nu mijn probleem. De oude eigenaar (de fokker) heeft met ons een afspraak gemaakt toen we haar kochten dat ze op die boerderij bleef staan en als we haar weg deden dat ze dan automatisch naar hun ging. Die oude eigenaar helpt met alles (omdat ik nog jong ben dus nog niet alles zelf kan regelen). Ze vind het goed zegt ze maar ik vind eigenlijk toch niet dat ik dat kan maken omdat zij altijd geholpen heeft als het nodig was en door die afspraak.
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Kunnen jullie mij 'wijze' raad geven?

Bedankt voor het lezen van het nogal lange verhaal haha. Ik hoop snel op reacties