Opladen accu's?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlackWych

Opladen accu's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 12:45

Hoi!

Wij hebben een schrikapparaat met accu's gekregen, maar we hebben eigenlijk geen idee hoe je die accu's op moet laden. In de folder van Gallagher staan ook alleen maar de accu's.

Wie o wie kan ons dat vertellen? Alvast bedankt!

Brainless

Re: Opladen accu's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:47

Met een acculader; kun je gewoon bij de Gamma kopen.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:10

wij hebben zelf iets gemaakt, een soort van motorblokje met een tankje en vliegwiel die zwengellen we aan en sluiten we aan op de accu en dan laat hij de accu op Lachen
zal pa even vragen hoe het precies zit..

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 14:42

We hebben wel een lader voor auto accu's 6 en 12 volt, maar deze accu's zijn 9 volt...

En hoe sluiten jullie dat dan aan op die draadjes?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:43

heb jij accu of batterij???

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 14:50

Da's toch eigenlijk hetzelfde? Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:58

zover ik weet niet hoor
ik heb alcaline batterij van gallanger, en zover ik weet kan ik die niet opladen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:04

Bel anders naar de leverancier of fabrikant die kan je het vast wel vertellen.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:07

De 9V zijn waarschijnlijk batterijen en die kun je dus absoluut niet opladen! De accu's zijn 12V en die kun je wel opladen, bijvoorbeeld met een zonnepaneel. Zonnepaneel van Gallagher is overigens schrikbarend duur... (bij mij zou die bijna 600 Euro moeten kosten voor mijn Gallagher apparaat, terwijl het apparaat 'slechts' 260 Euro was). Gelukkig had ik al een zonnepaneel(tje), die is alleen niet sterk genoeg om bij continu gebruik de accu vol te houden. Nu ben ik dus een beetje aan het kl*ten met om de week een paar dagen de stroom uit te zetten, zodat de accu weer vol kan laden. Gelukkig sprak ik gisteren de vriend van mijn vriendin en die had nog een mega groot zonnepaneel staan dat ik evt. kan overnemen. Daar kan ik wel 5 van mijn huidige apparaten op aansluiten Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:31

hier draait het apparaat op autoaccu's
en die zijn weer aangesloten op een zonnepaneel , werkt ook Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:45

Weet iemand nog een leuk adresje waar je goedkoop aan een (tweedehands?) accu'tje kan komen?

Wij zitten nu dus om de 2 weken te klooien dat we een weekend geen stroom hebben, omdat de accu opgeladen moet worden.
Wij hebben overigens gewoon een acculader thuis staan. Die heb je al vanaf 15 euro of max. een paar tientjes.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:13

in het verleden maakte is gebruik van paddestoelen met een accu en indien de accu leeg was moest je een nieuwe kopen, dus geen oplaadmogelijkheid.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:29

accu kun je gewoon krijgen bij de autosloop of bij een vrachtwagenchauffeur ei je kent Knipoog ik heb een vrachtwaten accu nieuw dankzij een vrachtwagenchauffeur goedkoop aan kunnen komen.
we hebben op die accu ligt, stroom voor op de draad en ook de radio op aangesloten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:32

Zorgen dat je 2 accu's hebt. Beginnen met een volle. Als de ene leeg is vervangen door de andere volle opgeladen accu en dan de lege thuis weer opladen. Zo kun je afwisselen. Zo hebben wij nu verlichting in de schuilstal gemaakt op van die accu-baterijen. Die laden we op aan de acculader van de auto.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:12

snowdon schreef:
Weet iemand nog een leuk adresje waar je goedkoop aan een (tweedehands?) accu'tje kan komen?

Wij zitten nu dus om de 2 weken te klooien dat we een weekend geen stroom hebben, omdat de accu opgeladen moet worden.
Wij hebben overigens gewoon een acculader thuis staan. Die heb je al vanaf 15 euro of max. een paar tientjes.

Je mag 'm hier zo uit de het PC Hooftstraattrekkertje komen halen. Die is niet meer sterk genoeg om de motor te starten, maar die willen het nog best 2 - 3 jaar uithouden voor een schrikdraadapparaat. Zeker als je een goede, geregelde lader gebruikt. Kosten een paar tientjes meer, maar dan heb je ook echt wat.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:34

Als we nog 'eens' in de buurt zijn, zal ik er eens aan denken! Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:42

Ik volg dit topic even.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:50

snowdon schreef:

Zonnepaneeltje om de accu op te laden tijdens gebruik is ook heeeel handig moet ik zeggen!