paard uitbreken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

paard uitbreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:53

Onze 2-jarige heeft de nare eigenschap om uit te breken..met of zonder stroom erop, heb maakt hem niet uit.
Hij gaat niet door de draad, maar er onderdoor, waardoor hij wel de omheining sloopt.
Hij staat samen met zn 1 jaar jongere broer en moeder in de wei..die ook al de eigenschap overnemen (familietrekje?!)..
Het begint eigenlijk dat hij zich begint te vervelen, of als er in een andere wei een paard staat wilt hij erbij gaan..maar dat vind hij ook nixs, dus gaat hij weer terug..Hij is wel ontzettend onderdanig tegenover andere paarden
Hij gaat ook de wei soms uit om de stallen in te gaan en daar te gaan staan..
Hij staat trouwens wel samen met zn jongere broer in een grote stal..
We hebben al veel geprobeerd, alleen in de wei, speelbal in de wei (kijkt hij niet naar om), hooi in de wei..
Maar zijn broer jaagt hij vaak de wei uit, door er achteraan te gaan..en dan volgt moeders ook omdat ze ook niet alleen wilt staan ofzo?!

Wie heeft DE oplossing? Knipoog

jacquelinee

Re: paard uitbreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 06:05

heefd je paard een deken op?!
want dan voeld die de schok niet.,
alls ik jou was zou ik het hek anders maken alls die er zo makelijk onderdoor of onverheen kan.
of de weide een stukje afzetten zodat ze niet meer samen staan. Want mis is hij een beetje verstoten door de rest.
nou hoop dat het paaardje zich een beetje gedraagt nu(A)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:03

Je kunt een extra draadje spannen waar hij niet onderdoor kan.
Of je laat gaashekwerk plaatsen Haha! Dat heb ik rond mijn werk is daar kunnen ze nooit uit! (en als ze overheen komen dan verkoop ik ze als springpaard, als ze dan nog heel zijn Haha! )

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:06

gaaswerk? Stel je voor dat hij het nog wel weer een keer probeert dan zit hij dus met zijn benen in het gaaswerk. vraag me af hoe dat eruit zal komen te zien.

hebben jullie nu 1 draadje alleen boven?
Misschien nog een 2e of 3e erbij doen. En kijken of het stroom wel overal voldoende rondkomt?

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:19

Zo een had ik ook,gewoon kop omlaag en onder hat draad door of er 2 of 3 draadjes waren maakte niet uit.
Toen heb ik een stukje ijzerdraad (50 cm)om het halster gedaan boven bij zijn hoofd en dan over de manen naar achter kan je eventueel op sommige stukjes in de maken vlechten dat het recht blijft zitten
Zorg wel dat het ergens goed kontakt maakt met de huid,zodat de stoom beter geleid als hij er onderdoor duikt ,
Heeft het nog 2 keer gedaan en toen was het over. Bloos

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:08

Deetjuh schreef:
gaaswerk? Stel je voor dat hij het nog wel weer een keer probeert dan zit hij dus met zijn benen in het gaaswerk. vraag me af hoe dat eruit zal komen te zien.

Ik vraag me even af hoe jij je dat gaashekwerk voorstelt, maar daar komt bij ons geen paard met z'n neusharen onderdoor hoor! Laat staan met z'n hoeven.

Antwoord op je vraag: dat ziet eruit als een paard dat in z'n wei blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:38

ijspeert schreef:
Zo een had ik ook,gewoon kop omlaag en onder hat draad door of er 2 of 3 draadjes waren maakte niet uit.
Toen heb ik een stukje ijzerdraad (50 cm)om het halster gedaan boven bij zijn hoofd en dan over de manen naar achter kan je eventueel op sommige stukjes in de maken vlechten dat het recht blijft zitten
Zorg wel dat het ergens goed kontakt maakt met de huid,zodat de stoom beter geleid als hij er onderdoor duikt ,
Heeft het nog 2 keer gedaan en toen was het over. Bloos

Het zou wel een oplossing zijn, maar het is al zo'n held op sokken..denk dan dat hij helemaal bang wordt! Knipoog

Alles bij ons is met band omheint, 3 banden onder elkaar, we hebben ook al een keer zo'n schapendraadje eronder getrokken maar die sloopt hij ook gewoon..
Hij gaat er ook niet op een bepaalde plaats uit..maar gewoon waar hij net staat..hij heeft ook geen deken op want het is een 2jarige..