Wie weet een goede oplossing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ecyoj

Wie weet een goede oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 12:23

Wij hebben buiten geen wateraansluiting bij de stal (natuurlijk wel in het boetje maar daar kan je niks mee)
Graag willen we onze paardjes wel een beetje schoonmaken in de zomer lekker dat zweet eraf. En een emmer met een spons schiet niet op. En t water in de sloot is vies.
we hebben wel een water put maar die is heel erg diep.
Ja een buitenkraan plaatsen maar wat kost dat.

_Margot_

Re: Wie weet een goede oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:24

is de tuinslang niet lang genoeg om hem aan de binnenkraan te doen?
anders koop zo'n verlengdinges die bestaan voor zo'n slang

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 12:29

Er woont iemand in. Beetje moeilijk uit te leggen.
Als ze er uit gaat kan het eventueel wel het is wel erg ver weg dus dat wordt en heeeeeeeeeele lange slang.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:32

wij hebben gewoon een put laten boren en daar een dompelpomp ingestoken! Daar een tuinslang of twee aan vastgemaakt en dit werkt perfect! Niet altijd goed riekend water, maar het is wel 95% proper en de paarden hebben het even graag en drinken het zelfs.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:47

Wij hebben het zo gedaan: een grote jerrycan (20 liter), aan de dop maak je een tuinslang vast (gat erin boren en goed dichtkitten). En aan t eind van de tuinslang een sproeier die je dicht kan draaien. Jerrycan vullen met water en de dop erop schroeven. Zorg dat er aan de andere kant van de jerrycan een klein gaatje zit zodat ie lucht kan aanzuigen.
Dan zet je die jerrycan op 2 meter hoogte, bv op de stal of in een boom, met de dop omlaag en t gaatje bovenaan.
En voila, er staat genoeg druk op om vrij hard te kunnen sproeien, en als je de sproeier niet te ver open zet dan kun je minstens 10 minuten wassen voordat ie leeg is. Ideaal, ik doe het al jaren zo. Ik vind het vooral fijn omdat ik ook kan wassen als het kouder is, dan neem ik gewoon een jerrycan met warm water mee Lachen
Je kan op die manier trouwens ook een vast waterreservoir maken. Dan moet je een grote speciekuip boven zetten, met tuinslang eraan. En met regenwater laten vollopen of elke dag een paar flessen water erin gooien. Dan kun je elke dag makkelijk sproeien zonder dat je steeds met water hoeft te slepen Lachen

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 12:57

chipieke schreef:
wij hebben gewoon een put laten boren en daar een dompelpomp ingestoken! Daar een tuinslang of twee aan vastgemaakt en dit werkt perfect! Niet altijd goed riekend water, maar het is wel 95% proper en de paarden hebben het even graag en drinken het zelfs.

Wat heeft dat ongeveer gekost

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:06

goh, wij hebben dat op kosten van de boer laten doen. Woensdag komt m'n hoefsmid, want ik heb een extra put nodig. Als je het via via laat doen is het veel goedkoper! Zal je nog laten weten op hoeveel het komt.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 21:25

chipieke schreef:
goh, wij hebben dat op kosten van de boer laten doen. Woensdag komt m'n hoefsmid, want ik heb een extra put nodig. Als je het via via laat doen is het veel goedkoper! Zal je nog laten weten op hoeveel het komt.

thanx. ik hoor t graag