Teveel gras, hoe afmaaien? (dringend hengstengeval)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Teveel gras, hoe afmaaien? (dringend hengstengeval)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:22

Hey,

ik heb veeel te veel gras op mijn wei staan. Mijn wei is verdeeld in drie stukken waarvan mijn merries op stuk 1 en 2 lopen zodat stuk drie reserve is. Maar nu heeft de mens waar ik het van huur zo gezellig geweest op de derde wei een hengst te zetten...

Nu moet die hengst nog een maand op mijn wei staan omdat ik gras teveel heb. Ik zou die natuurlijk daarna graag VAN mijn wei hebben voor hij begint te beseffen dat z'n ballen maar al te goed werken.

Maar dat mag enkel als het gras kort staat. Dus wie heeft er de oplossing om het gras kort te zetten?

Afmaaien wil ik nog wel doen, maar waar moet ik dan met dat gras naartoe?

Als ik die hengst nu van mijn wei gooi moet ik €30 weidegeld per paard meer betalen en daar heb ik ook geen zin in eigelijk.

Wie helpt? Want het begint allemaal zo'n beetje m'n strot uit te komen...

TJolieke

Re: Teveel gras, hoe afmaaien? (dringend hengstengeval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:50

Even een koeienboer in de buurt vragen of hij het gras wil, die willen het vaak wel maaien en in hun eigen kuil erbij doen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:39

vreemde huurconstructie heb je... En dat je dan meer moet betalen als die hengst weggaat.
Eigenlijk heeft ze er dus een klant bijgenomen omdat er genoeg gras is? Dus dan betaal je niet meer voor het stuk land, maar gewoon een bedrag per paard?

Kun je het niet laten maaien voor ruwvoer?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 18:43

@ joyce B: inderdaad, dit is helaas net veranderd, hiervoor had ik niks problemen, maar nu begint het de laatste tijd toch onaangenaam te worden.

De eigenaar gaat ervan uit dat ik maar 2 stukjes wei nodig heb voor 3 paarden, maar omdat het allemaal flinke eters zijn en ik ze graag op de wei heb tot eind november heb ik echt alle drie de stukken nodig. Dus ja, dan krijg je wel eens de opmerking dat als je niet meewerkt, dat je huurgeld omhoog gaat.

Zal eens bij de boeren gaan horen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:11

ik zou inderdaad even een andere stalling zoeken want dit is niet correct van je huurbaas.
Ik zou juist even wat minder geld willen betalen, want nu staat er een paard dat niet van jou is en dus heb jij minder beschikking over je weiland (maar dan wel als je al wat anders hebt he Haha! )

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:30

Is er niet een boer of hobby'er met schapen of geiten in je buurt?
Dan vraag je of die het veld een tijd wil afgrazen.

Er zijn mensen (zoals ik bv) die er wel wat geld voor over hebben om hun geiten of schapen velden te mogen laten afgrazen. En het gaat een stuk sneller dan met paarden.