weide bemesten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjam4

weide bemesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:40

Het weiland waar mijn paard komt te staan wordt door de eigenaar zo nu en dan bemest met gier(koemest).Ik heb een keer opgevangen dat dat juist slecht is voor een paard?
Weet iemand hier meer over?

friesiszwart

Re: weide bemesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 06:08

Nee hoor, wel is het land vetter maar door je paarden te begrenzen is er niets aan de hand. Momenteel moet de koemest in de grond gebracht worden maar vroeger werd deze uitgestrooid over het land en aten de paarden direct naar de koemest het gras nog op.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 06:10

Hier wordt ook altijd elk paard de mest over het land gereden en zodra het ingetrokken is, komen er gewoon weer paarden op hoor

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 06:47

ik denk dat je varkensmest bedoeld. Daarvan wordt wel vertelt dat het niet goed is om een paardenland te bemesten, maar de ins en outs weet ik hier niet van.

hier ook altijd rundveemest over het land en het doet het er super op (de paarden ook trouwens Haha! )

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 07:23

Wiesje schreef:
ik denk dat je varkensmest bedoeld. Daarvan wordt wel vertelt dat het niet goed is om een paardenland te bemesten, maar de ins en outs weet ik hier niet van.

hier ook altijd rundveemest over het land en het doet het er super op (de paarden ook trouwens Haha! )

Dat van de varkensmest geldt voornamelijk voor fokmerries.
Varkens zeugen worden berig gespoten met hormonen, deze hormonen komen daardoor ook in de mest, een merrie kan daardor minder goed dragend worden of verwerpen.