zaterdag waren er 8 ponys uitgebroken van een man hier uit de buurt .
en waren industrie terrein opgelopen bij een haven .
Die mensen daar hadden gelijk politie gebeld en deze melde dat nu ze op zijn terrein waren hij verantwoordelijk was .
Dus belde hij ons ( de dierenambulance ) .
Ik heb een paar kilometer verderop een eigen weiland en iom de mensen van de haven besloot ik om ze daar maar onder te brengen tot we de eigenaar te pakken hadden .
Het industrieterrein lag aan het spoor en aan de andere kant een grote plas die uitloopt op de maas .
Dus was geen optie om ze daar te laten .
dag later bleek van wie ze waren en dat ze bij hem op de wei stroomklok wederom gestolen hadden waardoor de ponys dus lekker aan de wandel gingen .
Nu denk je eind goed al goed .
Nou mooi niet dus .
Deze man had pas 2 niewe ponys en deze 2 zitten dus vol wormen echt er komt meer worm uit de ponys als ontlasting .
De rest van de ponys waren in goede gezondheid .
Ik baal nu dus heel erg want ik heb ze op het stuk gezet wat ik afgezet had voor mijn merrie met heras hekwerk .
En is dus ook het enige stuk waar zij op naarbuiten kan .
Nu komt de man vanmiddag zijn ponys ophalen en kan ik mijn weland dus aan gaan pakken .
iemand iedeen of tips om mijn wei schoon te krijgen zodat mijn merrie ook weer lekker naar buiten kan zonder ziek te worden .
baal er goed van maar kon de ponys moeilijk laten lopen en politie werkte ook totaal niet mee .