Ik heb tot het begin van dit jaar een paardje van een bokker bijgereden,hier in de buurt,voornamelijk lekker recreatief,buitenritjes en soms wat bakwerk.
Nu rijd ik sinds kort een kwpn'er bij,dressuurmatig.Ik merk dat ik het buitenrijden enorm mis,en dit paard is ook erg schrikkerig en jong...iets wat ik zelf niet als ideaal beschouw.
Nu ik een goede vaste baan heb,kriebelt het weer om een eigen paard te kopen dus ik ben me heeeeeeeel voorzichtig weer wat aan het orïënteren.
Nu vroeg ik mij af,wat voor jullie de doorslag heeft gegeven voor de stal waar je nu staat?Ik heb al eerder een eigen paard gehad,die stond vlakbij een binnenbak maar die stalling zou ik nooit meer hoeven(slechte ervaring).
Stalling met binnenbakken zijn hier schaars,of erg duur en zeker niet met de fiets te doen...dus benzine kosten komen er nog bij.
Ik ben nogal twijfelig wat ik precies wil,het liefste een mix van buitenritjes en wat licht dressuurwerk,met mogelijk over een langere tijd eens starten.
Hiervoor zou ik les nodig hebben,en dus een manege in de buurt.Maar dit is geen directe must.
Wel wil ik veel weidegang en een fijne bak,en goede uitrijdmogelijkheden. En omdat ik wisselende diensten werk,kan ik zelf mijn paard niet binnen en buiten zetten.
Kortom,ík ben er nog niet uit....waar baseerden jullie je keus op??

. Veel instructrices komen ook aan huis lesgeven en een afgezet weiland of een buitenbak voldoet net zo goed hoor