Ik heb hem gekocht op de manege waar ik reed, maar vermits we een jaar lang moesten wachten op een binnenstal, zijn we verhuisd naar een rustige stoeterij, het is daar heel fijn (grote buitenbak, binnenbak, omringd door veel bossen) maar ze zijn weer voor de zoveelste keer opgeslagen met het stalgeld
. Vermits ik het stalgeld niet zelf betaal, vinden mijn ouders het wel wat duur worden.Ik heb een alternatief voorgesteld, een privéstal met een stuk of 10 stallen met enorm veel weidegang (wat mijn paardje zonder twijfel heel fijn zal vinden!), en buitenbak voor een veel goedkopere prijs.
Maar het nadeel is dat de paarden daar in de zomer(3 tot 4 maanden) dag en nacht op wei staan, en dus geen eten krijgen (in winter wel).
Mijn vraag is nu: kan dit kwaad voor een paard dat gewend is om s' morgens en s' avonds eten te krijgen?
Groetjes
je kunt hem zelf toch na het rijden bijv nog wat krachtvoer geven als ie dat nodig heeft?
maar wel gewoon 1x per dag, terwijl hij s'winters ook 2x krijgt. maar hij ziet er goed uit, vrolijk, energiek en glimt als een spiegel...ik zou verhuizen|! lekker de wei in!