Wat vinden jullie van deze manier om je paard te stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Wat vinden jullie van deze manier om je paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 17:03

Hoi,

Ik ben nou echt benieuwd wat jullie hier van vinden.

Ik heb al anderhalf jaar een verzorgpony. Hij staat tegenover het bos samen met een ander paard. Het is heel erg kleinschalig daar. We hebben 2 kleine weitjes en een paddock. Ook hebben we een grote stal maar daar ligt geen stro in. Snachts staan ze in de paddock (en bij de stal, de stal staat aan de paddock en hij is altijd open) en overdag in de wei. Swinters mogen ze niet in de wei en staan ze alleen in de paddock en stal.
Mijn verzorgpony wordt eigelijk nooit gereden door zijn eigen eigenaar. Ik ben de enige zowat die er wat mee doet dus en kom zo'n 5 keer in de week. Omdat we geen bak hebben rij ik hem eigelijk alleen in het bos en in het weilandje. Ook longeer ik hem wel eens in de paddock.
Ik zelf vind dit een hele paardvriendelijke manier. Zijn er meer mensen die hun paard zo hebben staan? Dit alles kost trouwens €30 per maand excl voer. Het is 5 min fietsen vanaf mijn huis (woon naast de stad) en hij tsaat echt tegenover het bos wat erg groot en super mooi is.
Is dit niet ideaal?

Groetjes

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Wat vinden jullie van deze manier om je paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:11

Wat vind je er precies dieronvriendelijk aan? Het is toch prachtig dat ze zomers in de wei komen en winters ook iedere dag op eigen intiatief naar buiten komen? Enige minpunt vind ik dan het strooisel wat ontbreekt in de stal. Of liggen daar misschien rubberen matten of is de grond mooi droog? Op kale tegels in de winter liggen is natuurlijk niet goed, maar rubber matten of een goede ondergrond van zand kan ook erg goed.
Wanneer de kleine weilandjes regelmatig worden schoongemaakt,er genoeg water en genoeg ruwvoer is, is het toch juist een erg goede stal? Veel beter dan 24 uur per dag in een stal staan met veel stro, maar zonder beweging?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:12

Ehm, ze zegt juist dat ze het paardvriendelijk vindt..?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:13

Coby zoals je kunt lezen vind ze dit juist een paardvriendelijke manier ! Lachen

TS: ik vind dit erg fijn, paarden hebben alle ruimte en lekker veel weidegang ! *LOL*

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:13

ik vind het ook oke, en erg goedkoop trouwens Knipoog

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:15

Hilde_q schreef:
Coby zoals je kunt lezen vind ze dit juist een paardvriendelijke manier ! Lachen

TS: ik vind dit erg fijn, paarden hebben alle ruimte en lekker veel weidegang ! *LOL*

EXCUSES Bloos Bloos
Helemaal verkeerd gelezen/opgevat.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 18:06

haha bedankt voor de reacties.

vergeten te zeggen: er wordt élke dag uitgemest en het weiland ook. Er ligt geen stro in de stal omdat ze echt bijna nooit in de stal staan (alleen als het regent maar dan ook zelden want er is ook een afdakje). 's winters krijgen ze geen deken maar gewoon hun eigen wintervacht. je hebt idd wel gelijk wat betreft liggen in de winter.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:15

Zo staan mijne ook, toppie wat mij betrefd, alleen heb ik wel strooisel in de stal.

Bronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:58

Ik vind het ideaal hoor.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:24

Jah en dat voor 30 euri in de maand haha Knipoog

Laura81883

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 05:03

Oh ik zou echt iedere dag naar het bos gaan he!!
Ik vind dat de paarden het daar best goed hebben, aangezien je wel 5 keer per week rijd! Dus je pony zal zich vast niet vervelen.

En in de winter groeit er toch niet zoveel gras...dan geef je ze meer hooi als ze in de paddock staan. Dan zijn ze toch best gelukkig! Bloos

Marinkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 07:04

Ja idd ik vind het egt super ideaal ik zou zo als paard graag willlen staan! Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:13

super goedkoop plekje!
Als de paddock mooi droog is en de schuilstalbodem ook geschikt om fijn droog te kunnen liggen als het buiten te nat is, is het voor een recreatieruiter die niet in de bak wil trainen een heel mooi plekje. Voor de pony is het zo natuurlijk een perfect plekje. Meer paarden zou misschien beter zijn (kiezen wie zijn vriendje is), maar het paard heeft in elk geval een paardenmaatje!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:09

Lijkt mij dat die 2 paardjes een perfecte stalling hebben hoor! Altijd buiten kunnen, lekker op de wei of hooi in de paddock, alleen misschien toch stro in de schuilstal doen ...
Mijn paard staat op een soortgelijke stalling, alleen veel grootschaliger, met rijpistes enzovoorts (ook wat duurder Bloos ). Zij staat samen met ongeveer 25 andere paarden op de wei, een lekker grote kudde! Knipoog

eline_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:43

Lijkt me een fijne plek!
Ze komen niks te kort Knipoog
Veel plezier nog ermee! Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:04

ik houd mijn paarden ook in een ruime paddock met inloopstal en zomers gaan ze overdag de wei op Ja ideale manier en ze kunnen lekker de hele dag scharrelen Clown