Zadelkast buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_

Zadelkast buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 19:38

Hallo allemaal!

Ik sta met m'n Haf op een weiland. Er staat daar een trailer voor alle spullen, maar die is niet zo hoog. En mijn kast van ongeveer 2 meter past er niet in.
Nu wil ik m'n kast er eventueel wel neerzetten, maar dan gewoon buiten. Met bijvoorbeeld plastic eromheen, zodat hij niet gaat roesten.

Denken jullie dat dat reeeel is en hebben jullie tips hoe ik het eventueel aan kan pakken? Lachen

Alvast bedankt!

Mri

Re: Zadelkast buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:46

Een plaat beton plex of plexiglas eer op leggen als dakje, zorgen dat die iets schuin afloopt zoals een dakje. En dat die dan wat uitsteekt zodat je in de regen ook nog enigsinds droog kan staan als je wat pakt.
Heb je iets om em tegenaan te zetten? muurtje of schutting ofzo?
Zet em zo neer dat die niet om kan vallen bij een flinke windvlaag (dus bijvoorkeur wel ergens tegenaan, als is het een schutting of hoog hek...).
Dan kan die aan de achterkant neit meer roesten, En tja, Trespa is het mooiste/beste/ duurzaamste (= kunststof dat je in platen kan kopen, net als hout. Worden ook wel dakkapels enzo van gemaakt)
Als je dat dan aan de zijkanten (en evt achterkant) kan maken, en dan als dakje met een "luifeltje" aan de voorkant.
Wel opletten dat je de kast met de achterkant in de wind zet! (iig in de richting waar de meeste wind vandaan komt) anders slaat de regen alsnog op de voorkant.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 09:01

Dankjewel! Ik zal even kijken of ik er iets van kan maken. Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:08

Ik zou inderdaad ook een soort van schuurtje maken voor de kast.
Zodat het beschermd word tegen het weer.
Of bijv. aan de voorkant een zeil o.i.d. wat je op en af kan rollen.
Zou je geen last hebben van vocht?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:17

Ik denk dat je kast hard achteruit zal gaan. Dus toch maar een plek binnen en voor je spullen een anere oplossing zoeken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:54

kan je geen golfplaten aan en op je kast maken?

wij hebben op stal een tuinhuisje voor de shetjes en deze is afgewerkt met golfplaten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:55

is er toezicht op de wei, aangezien het best kan zijn, dat als je zadeltje er ligt, je op een dag aankomt en alles opengebroken is

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:32

Ik zou er iets omheen maken. Kasten zou vaak niet zo heel zwaar en zijn makkelijk met een of 2 mensen te tillen of met een steekwagen te vervoeren. Dadelijk zijn al je spullen weg.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 17:16

Makkelijk mee te nemen is mijn kast daar niet. Je moet eerst een stuk 'Eigen weg' in en om het weiland heen zijn volkstuintjes. Dus er zijn bewoners en mensen van de volkstuintjes die het zouden merken.

Op zich vind ik het niet zo erg dat mijn kast minder goed lang blijft dan de gemiddelde kast. Zolang die maar niet binnen de korste keren in mekaar zakt.

Ik kan 'm wel uit de wind zetten en ook zijn er zijn pallets. Dus dan staat 'ie van de grond en als ik er dan golfplaten of plexiglas omheen maak.. Lachen

Bedankt allemaal!