Manen eerst nat maken voor het knippen/trekken!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

p0ny

Manen eerst nat maken voor het knippen/trekken!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 20:05

De manen van mijn paard vallen niet naar een kant maar afwisselend naar de linker en rechterkant en ze staan een beetje overeind. Is het dan handig om de manen eerst nat te maken en dan naar een kant te kammen, voor het trekken+knippen ervan?
Of heb je dan eerder kans dat je ongelijk knipt als de manen nat/vochtig zijn? Heeft misschien iemand hier ervaring mee?

Equimotion

Re: Manen eerst nat maken voor het knippen/trekken!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:07

ik zou ze niet nat maken voor het trekken, maar ze eerst nat maken en een nachtje naar 1 kant halen. Gewoon kleine staartjes maken met een elastiekje. Als het de volgende dag naar 1 kant blijft zitten kun je ze goed op lengte knippen.

p0ny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 20:21

Fides schreef:
ik zou ze niet nat maken voor het trekken, maar ze eerst nat maken en een nachtje naar 1 kant halen. Gewoon kleine staartjes maken met een elastiekje. Als het de volgende dag naar 1 kant blijft zitten kun je ze goed op lengte knippen.

Oke, maar waarom zou je ze dan niet knippen terwijl ze nat zijn? Mijn paard heeft best dikke manen en dat is lastiger knippen, en de manen liggen platter als je ze natmaakt..

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:23

ik ben zelf 1x in de fout te gaan om eerst de staart nat te maken en toen te knippen. dat ging echt niet geweldig

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:26

Je krijgt het nooit netjes gelijk als ze nat zijn

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:31

MMM Als je knipt is nat maken inderdaad wat makkelijker om het recht te krijgen, maar als je manen gaat trekken moet je ze droog houden. Bij trekken is het na het rijden als je paard warm is makkelijker, dan laten de haren beter los n.l en is het minder pijnlijk voor je paard. DUs knippen, nat,trekken droog doen.

Leaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:39

Fides schreef:
Je krijgt het nooit netjes gelijk als ze nat zijn

Inderdaad.. Ik heb het ook een keer gedaan omdat ik dacht dat het handig was.. Verdrietig
Nou het resultaat was vreselijk!

brokkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:39

Ik haat natte manen voor het trekken, al dat haar glipt zo uit je handen Clown Bijzonder irritant Nagelbijten / Gniffelen Een keer goed de borstel er door heen halen werkt beter Haha!

vrai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:00

denk van niet, als ze droog zijn vallen ze weer anders, en dan ziet het er heel mislukt uit (heb ik wel eens gehad, ze vonden mijn pony een mongooltje.