Waar laten jullie de mest?
en als je het afvoert, waar kun je het heen brengen en hoeveel geld kost dat?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dat is nu handig hé... als je vader boer is
En daarbij staan bij ons de paarden bijna altijd buiten in een zeldzaam moment op de stal en dan moet ik ooit de stal eens uitmesten ja en die mest gaat dan richting mesthoop. Geen idee of boeren mest overnemen/kopen mijn vader heeft gewoon koeienmest (niet van onze koeien, want die hebben we niet
) maar van een bevriende boer (hebben een bepaalde regeling ofzo) misschien kun je eens gaan kijken of er een boer bij jou in de buurt je mest over wilt nemen? tenminste ik denk dat dat de reden is dat je dit topic geopend hebt?
). 
Maartje1990 schreef:Uhm.. op de mesthoop? en als die te hoog word oid gooit m'n vader 't uit over het landdat is nu handig hé... als je vader boer is
En daarbij staan bij ons de paarden bijna altijd buiten in een zeldzaam moment op de stal en dan moet ik ooit de stal eens uitmesten ja en die mest gaat dan richting mesthoop. Geen idee of boeren mest overnemen/kopen mijn vader heeft gewoon koeienmest (niet van onze koeien, want die hebben we niet
) maar van een bevriende boer (hebben een bepaalde regeling ofzo) misschien kun je eens gaan kijken of er een boer bij jou in de buurt je mest over wilt nemen? tenminste ik denk dat dat de reden is dat je dit topic geopend hebt?
maar die zit nu dus bijna vol en die mest moet nu dus ergens heen
Anieke89 schreef:Bij ons wordt het uitgestrooid over het land

sbdw schreef:Anieke89 schreef:Bij ons wordt het uitgestrooid over het land
hoe lang duurt dat voordat de mest verteerd of weg is?
Wij hebben gewoon een mestbak * lees een betonnen vloer met een muur er omheen van een X aantal meter breed en lang
* en daar gooien we altijd de mest in. Dan eens in de week geloof ik wordt alles omhooggeschoven, en als als die helemaal vol zit wordt het over een weiland gestrooid, maar hoeveel tijd daar overheen gaat voordat dat gecompesteerd is weet ik zo niet. Zou het wel voor je na kunnen vragen als je daar belang bij hebt
Ashley__ schreef:Wij gooien het op de mesthoop, en als die vol is, laten we het afhalen. Dat kost ons ongeveer €150,-

sbdw schreef:@aniekx ja wil je dat eens vragen hoe lang het duurt als je de mest op het land gooit en wanneer het dan is verteerd?
Als ze helpen scheppen wil ik ook wel komen brengen
madamX schreef:In welke provincie zit je? Waarschijnlijk kunnen wij de mest gebruiken.
madamX schreef:In welke provincie zit je? Waarschijnlijk kunnen wij de mest gebruiken.