Mijn paard is ook zo'n grote en die voer ik nu lichtjes bij. Het ligt eraan hoeveel je er mee werkt, of je paard gevoelig is voor hoefbevangheid, kwaliteit en hoeveelheid gras maar ook hoe vaak ze overgeplaatst word naar een nieuw stuk weiland etc. Toen ze nog op stal stond ben ik de laatste week het krachtvoer wat gaan minderen omdat ze dus op de weide ging. nu rij ik niet i.v.m een blessure en krijgt ze een klein halfje musli en kleintje biks. Toen ik wat meer reed een kilo in totaal na het rijden. Zeker de 1e periode zeker niet meer! In het jonge gras zit veel voeding en eiwitten en die van mij werd er zelfs feller van. Na mate ze weer maanden op de wei staat ga ik weer bij voeren, momenteel is het niet nodig. ik geef je nog 1 tip...leer je paard kennen, je weet zelf het beste hoe ze op voer reageerd! Word ze snel dik of juist dun, rij je recreatief of sport en word ze juist fel of sloom? klein voorbeeld...heel de winter keek die van mij niet naar een zoutblok om en nu staat ze onder het poetsen aan dat ding te lebberen. Tijd voor een blok op de wei en misschien wat extra vitamine???! PLING! Succes!