hadden jullie paarden het ook koud?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

hadden jullie paarden het ook koud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 09:12

hadden jullie paarden het ook koud toen het begon te regenen na 2 weken warm weer.
ik dacht ik laat lucy lekker buiten staan s'nachts. kom ik 's ochtens aan staat ze helemaalte trillen (het had 'snachts geregend.) ze heeft geen deken maar ze zit wel bijna helemaal in haar zomervacht.

hadden jullie paarden hier ook last van?

Karin_deB

Re: hadden jullie paarden het ook koud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:16

Ik heb niks gemerkt moet ik eerlijk zeggen. Ze is wel het een en ander gewend.
Maar daarna heeft ze 2 dagen met regendeken gestaan. En dat is niet omdat ik denk dat ze het koud heeft, maar omdat ze anders te nat is om te rijden Bloos

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:38

Mijn paard staat nu ook 24/7 buiten, maar gisteren had ik wel het idee dat hij wat stijf op z'n rug was. Na even trainen was dat weer lekker los. Of dat spierpijn was van de dag ervoor of toch die regen, da weet ik niet? Ik heb hem iig niet zien rillen ofzo.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:46

Die van mij hadden nergens last van. Ze kunnen schuilen maar ze stonden gewoon in de regen. Heb ze ook niet zien trillen, maar die van mij zijn ook veel gewend.

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:51

Mijn haf staat het hele jaar door 24/7 buiten dus had nergens last van. Andere paarden heb ik wel 's avonds op stal gezet kunnen minder goed tegen het temp. verschil

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:52

Ik heb helemaal niks gemerkt .. hij staat snachts wel op stal.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:58

trillen kan geen kwaad. Ze houden zichzelf warm op deze manier dus niks om je zorgen te maken. Mijn pard had het trouwens niet koud

meerju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:00

Die van mij stond ook te rillen. Zelfs zijn weidemaatje (een grote, dikke Belg) had het hartstikke koud en rende me bijna omver toen ik het draad los deed. Hij ging in wilde galop richting de warme stal, dwars door een ander draad heen! Bloos

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:15

haha bij ons ook, ze stonden allemaar te rillen. Maar snachts stonden ze wel binnen. De paarden zijn eignelijk een beetje verwend, want ze staan altijd lekker warm ! Tong uitsteken

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:31

Een van mij stond ook te trillen, de ander was net zo koud maar deed het niet.
Ik heb ze toch een regendek opgedan omdat ze toch erg koud aanvoelde.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:33

klopt pony naast mijn paard stond ook te trillen om zich op te warmen na een hele dag regen( ze kunnen wel zelf naar binnen hoor). Waarschijnlijk moeten ze weer even omschakelen of zo.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:42

Die van mij staat lekker met een zomerdeken Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:54

maar met een zomerdeken kan ie niet in de regen staan. Ook kan hij dan niet zijn temp. zelf regelen. Hij kan tenslotte zijn haren niet overeind zetten om de warmte vast te kunnen houden. Dus of ze t echt warmer hebben met een zomerdekentje op???

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:55

JAHA!!! Ik haalde Bobar uit de wei en die rilde ook helemaal!! Nu heeft hij dat vant winter ook heel erg gehad! Zo erg dat hij zo stond te bibberen dat zelf zijn hoofd mee schudde, heel sneu! Heb hem toen wel lekker onder de deken gezet, want dat was wel heel extreem natuurlijk!!!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:57

Ik begrijp dat een zomerdeken niet waterdicht is. Wanneer er regen wordt verwacht gooi ik mijn bucas op.
Hij staat nu met zomerdeken en wanneer het warmer wordt krijgt hij zijn bucas zonwerende vliegendeken op Vingers aflikken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:58

Mijn paard had helemaal nergens last van. Die is wel erger gewend en is buiten juist dolgelukkig, of het nou regent of niet. Haha!

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:29

Hier hebben de paarden ook nergens last van. Als de weersvooruitzichten voorspellen dat het ('s nachts) kouder wordt geef ik ze wel hooi; ondanks dat ze 24/7 buiten staan. Bij de vertering van hooi komt nl veel warmte vrij en daar maken de paarden gebruik van, het is een soort kacheltje voor hun. Overigens is de droge stof opname bij regen lager en ook dan voer ik hooi bij. In de vrije natuur zouden paarden op zulke momenten gaan knabbelen aan dor/dood gras, bast van bomen, bladeren etc. maar als ze dat niet kunnen (zoals bij ons in de wei) dan is het raadzaam om hooi bij te voeren. Zoals gezegd werkt dat prima.