Mijn pony en ik zijn sinds een paar weken van stalling verhuist, eerder stond ze op stro, nu staat ze op vlas en krul (mengeling).
Ze krijgt, naast de hele dag op de wei (met kort gras), gewoon brok en hooi, krijgt twee keer in de week slobber en heeft een liksteen. Toch blijft ze zoeken naar eten op de grond als ze op stal staat. Ze krijgt 's avonds en 's ochtends een paar kilo voordroog waar ze echt wel een paar uur over doen om op te eten. Als ze binnen worden gehaald krijgen ze hun brokken en pas later op de avond worden ze hooi bijgevoerd. Na die tijd ben ik meestal niet meer op stal, dus kan ik het niet zo goed controleren. Er ligt geen hooi meer op de grond, toch blijft ze zoeken en zie ik haar later ook wat 'kauwen'. Wat naar mijn idee dus betekent dat ze zaagsel 'eet' of in ieder geval binnen krijgt. Het is naar mijn idee dus vooral ook het moment tussen het binnenhalen en het hooi voeren.
Nou ken ik dit ook wel van eerder toen ze nog op stro stond, toen at ze soms in een paar nachten haar halve stal leeg, zelfs als er nog wat hooi tussendoor lag.
Nou is het op deze stal ook een optie om haar op vlas te zetten, maar zou dit het probleem oplossen of zou ze dit ook gewoon eten?
Wat mijn andere opties dan nog zouden zijn is haar alsnog weer terug op stro zetten (moet ik dan zelf aanschaffen), zodat ze iig wat te knabbelen heeft, maar waarbij ze dus bij wijze van spreken haar stal eerder opheeft dan dat er wordt uitgemest. Of zelf extra hooi aanschaffen en ervoor zorgen dat naast dat wat ze nu krijgt toch de hele nacht door kan eten.
Óf stel ik me aan en is het helemaal niet zoveel wat ze binnen krijgt en is het helemaal niet zo erg?