Weet iemand hoe ik de teer van de omheining uit de manen van mijn paard krijg? Het plakt ontzettend en is ook heel vettig. Zilvershampoo en babyshampoo heb ik al geprobeerd, de babyshampoo helpt enigszins. Kaal scheren is geen optie... groetjes
Laatst bijgewerkt door sillysoul op 18-05-08 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik wilde net ook een topic aanmaken met het zelfde probleem alleen zit het bij mijn pony op haar bles. Ze heeft last van jeuk en staat 24/7 buiten. Nu heb ik zo'n borstel waaraan ze kan schuren, maar hij is gemaakt op zijn hele dikke stevige paal die ook bewerkt is met carboleum of iets anders. Nu heeft ze haar hoofd ook geschuurd aan die paal. Nu is haar bles een beetje bruin geworden . Hoe krijg ik dat er nou het beste af aangezien het haar huid is durf ik niet zo goed met van alles te gaan proberen.
Mijn paard heeft het ook gehad na de schilderwerken op stal. Dat was op zijn wintervacht dus die verhaarde de teer er uit. Ik heb ook niks geprobeerd. Gewoon wachten.
friesiszwart
mijn oom werkt bij heijmans wegenbouw, die wast zijn handen altijd met boter voor op brood. Klinkt stom maar werkt wel. Anders eyemakeup remover op oliebasis.
Idd boter en de tip van make-up remover op oliebasis is ook een hele goede. Mijn witte paard en bijna witte pony en apaloosa met zeer veel wit zitten ook altijd vol met zwarte vlekken van onze omheining, met warm weer gaat de omheining "zweten" en aangezien er bij ons geen gras staat maar aan de andere kant van de omheining wel gaan ze er altijd tussendoor hangen om de sprietjes van de andere kant te pakken. Manen hals en huid zitten hier dagelijks helemaal vol. Ik doe er meestal helemaal niets aan hoor, het slijt er vanzelf weer vanaf en wat mij opvalt is dat het na een stevig stukje rollen in het zand ook sneller verdwijnt.