Paard 24/7 buiten nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee_

Paard 24/7 buiten nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 21:37

Vorig jaar is mijn paard hoefbevangen geweest dus ik ben extra voorzichtig nu met het aantal uren dat mijn paard op de wei staat.
Hij staat nu ongeveer 3 weken buiten en steeds langzaam opgebouwd.
Nu staat die al een aantal dagen van 9u sochtends t/m 9u savonds buiten en wil hem nu toch eigelijk toch wel 24/7 buiten hebben.
Maar ik weet niet of het gras nu ineens weer meer eiwit rijk word nu het heeft geregend of dat het meer kwaad kan?
En zou ik hem nu gewoon ook snachts buiten kunnen houden?

Alvast bedankt!
Sabine

Def

Re: Paard 24/7 buiten nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:41

Je kunt op www.paardnatuurlijk.nl het fructaan gehalte per dag bekijken. Men komt er van terug dat hoefbevangen (alleen) komt van te eiwitrijk gras. Het fructaangehalte is belangrijk.
Ook kan het van nierproblemen komen of uierontsteking.
Heb net met een hoefbevangen paardje te maken gehad, dus heb de nieuwste info net binnen Haha!

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 06:52

Haha ja bij mij komt het omdat we vorig ineens na die droge periode regen hadden en toen stond die al 24./7 buiten en toen reed ik alleen maar buiten dus niet zo heel intensief terwijl ik daarvoor heel intensief reed. En hij had ook nog een spierverzuring en dat had er ook weer mee te maken Knipoog
Maar iig bedankt!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:07

onze paarden staan zoizo al 24/7 buiten
maar als het slecht weer is gaan ze op stal