Daar ik een merrie heb die op stal nogal graag stampt en nu thuis bezig ben met zelf stallen te plaatsen, ben ik op zoek naar rubberen wandbescherming, voor 1stal. Iemand een idee waar dit het meest voordeligst is? Vind hier in België niet echt goedkopere adresjes...
Ik weet niet of nederlandse adresjes goedkoper worden als je het spul bij jou thuis moet laten afleveren! Dat moet je zeker in je overweging meenemen. Je zou eens wat bouwbedrijven kunnen contacten. Misschien dat die wat voor je weten.
Soms kan je goedkoop aan rubbermatten komen als een rundvee boer ermee stopt: die hebben meestal rubber matten in de ligboxenstal liggen die je dan kan overnemen. Kijk verder op 2de hands sites, er zijn er vele, als je geluk hebt tref je het. Succes
Misschien dat jullie gewoon nog tips hadden waar ik zoiets goedkopers kan vinden hier zitten ook mensen uit BE die misschien ook ideetjes hebben, alvast bedankt, weet hier in de buurt niet zo snel een boer die er mee stopt...
Wij hadden ooit een paard dat al het zaagsel aan de kant gooide en dan op het begon ging liggen. Dus allemaal wondjes op de benen. We hebben toen bij een transportbedrijf gratis een transportband gekregen. Die is ongeveer 70 cm breed en het was een hele lange rol. Die hebben we precies passend op maat gesneden en er vloerbedekking van gemaakt. Je zou dus eens transportbedrijven moeten opbellen. Zij moeten die transportbanden toch afvoeren en dat kost ze geld.
@ scum: dat klopt, maar ligt eraan waarvoor de transportband gebruikt is; enkele zijn dermate vervuild dat het bedrijf ze moeten afvoeren als chemisch afval, dus erg duur, daarom zijn zij blij dat iemand het wil ophalen. Gewoon van tevoren informeren wat ze precies getransporteerd hebben.
Transportband is prima te gebruiken als bescherming voor stal-wand of deur, maar op de bodem zijn ze veels te glad en is de echte rubber stalmat veel beter. Ik heb ze bij de hoogovens vandaan en kosten inderdaad alleen vervoer van daar naar hier.
ik zocht er ook naar, bij een trailer dealer/bouwer deze hebben vaak van die rubberen vloermatten op de rol.. deze kan je ook gebruiken tegen de want van je stal
Wat ik op voorraad heb is puur voor trapbescherming en niet voor trailerbodem. En ik vind het niet duur. Het is gewoon goed en sterk materiaal. En het is simpel te bevestigen.
Jottum het zijn mijn ouders die ervoor rondgebeld hadden, en als ik me niet vergis zou het voor 1stal rond de € 800 komen, incl rubberen drainerende tegels voor op de grond. Hier de wandbescherming http://www.paardenwinkel.be/producten/s ... ber_op_rol
ik heb in de containerbox ook rubber aan de wanden,bij een boer gehaalt die deze overhad hebben op de vloer gelegen in de oude paardenstal ze zijn wel dik en amper buigzaam en loeizwaar we hebben ze voor een bos bloemen en een fles drank gekregen ze zitten vastgeschroeft in de wand.
Wat ik heb is iets meer dan een tientje de meter. Ik heb twee verschillende soorten, de prijs van het andere materiaal weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar dat zal niet veel schelen.
Het is belangrijk om de juiste schroeven te gebruiken, die niet scherp zij, dus afgerond. Ze moeten er niet "bovenop" liggen.