Boomgaard als wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

evies

Boomgaard als wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 12:10

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met paarden in de boomgaard. Is dit gevaarlijk of af te raden? Eten ze de hele bomen (waar geen fruit in zit) kaal? Het is geen prof. boomgaard maar meer een overgebleven stukje. Er staat genoeg gras en zitten dus geen appels in waar de dronken van worden. Iemand een idee?

Sientje

Re: Boomgaard als wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:12

Als er genoeg gras staat, zullen ze automatisch minder interesse voor de bomen hebben. En een beetje schaduw is ook wel fijn. Het ligt aan het paard of er ook aan de stam geknaagd gaat worden of niet. En ander mogelijk nadeel is dat ze de bomen ook als krabpaal kunnen gebruiken, dus mijn voorkeur zou er niet echt naar uitgaan.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:15

die van mij staan op de boomgaard. ze eten de bomen niet kaal, maar eten alleen de appeltjes die op de grond vallen op. Zolang er genoeg gras staat hebben ze geen zin om moeite te doen voor de bomen Ja

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:19

kun je geen gaas om de stam doen?,je hebt van die vreetzakken die de schors maar wat interessant vinden.
Als ze rondom de schors hebben weggegeten gaat de boom dood,dat is ook zonde.

evies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 12:21

Dat kan, maar het zijn vrij lage bomen dus bij de takken kunnen ze ook en ik kan niet elke tak helemaal inpakken.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:24

ik kon vorig jaar mijn paardjes ook in een boomgaard zetten.
Echter kwam mijn mini wel 1.40 hoog met haar bekkie en zouden we alle bomen daar compleet in het gaat moeten zetten.
Daar is geen beginnen aan.
Het risico dat ze aan de bomen gingen eten, ook uit nieuwsgierigheid enzo wilde ik niet nemen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:38

geen probleem echter indien het fruit aan de bomen zit ervoor zorgen dat ze daar niet bij kunnen. Wij hebben in een hoek van het land wat appelbomen staan en op het moment dat de appels rijp zijn kunnen de paarden niet in de hoek van de bomen komen. Denk dan aan koliek.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:39

geerke schreef:
kun je geen gaas om de stam doen?

Dat hebben de bomen bij ons op stal dus. Vervolgens kon ik er een schrikdraadje omheen zetten, om te voorkomen dat ze met hun ijzers/manen in het gaas zouden blijven hangen....Knipoog