Ik zou het weiland eerst helemaal laten kapotspuiten, daarna slepen. Als je het gesleept hebt zie je snel waar nieuwe molshopen komen, daar dan klemmen zetten. Want zolang je niet van de mol afbent, blijf je hopen houden!
Als het weiland helemaal dood is, loonwerker laten bewerken (even losmaken en gelijktrekken) en in laten zaaien. Wij hebben gewoon weilandgras en dat blijft echt super!
Als het gras er redelijk opstaat even maaien zodat het goed uit kan stoelen en vervolgens laten groeien. Ik zou pas na het maaien de eerste keer wat bemesten.
Verder zou ik dus eerst het weiland in orde maken, en pas dan de paarden erop zetten. Is het gewoon zandgrond? Wellicht (als je toch aan het renoveren bent en het is er nog niet) kun je direct aansluitpunten voor beregening en drinkwater aanleggen!
Indien je alleen het onkruid wilt spuiten hou dan rekening met ongeveer 2 weken. Dat is royaal, maar beter wat langer dan een ziek paard. Bemesten mogen ze direct weer op! Je kunt alleen beter wat langer wachten omdat ze niet zo fris ruiken als je een keertje gaan rollen